No Age - Everything in Between (2010)

Label: Sub Pop

1. Life Prowler (2:37)
  2. Glitter (3:48)
  3. Fever Dreaming (3:49)
  4. Depletion (3:17)
  5. Common Heat (2:27)
  6. Skinned (2:58)
  7. Katerpillar (1:30)
  8. Valley Hump Crash (3:52)
  9. Sorts (2:35)
  10. Dusted (2:43)
  11. Positive Amputation (2:52)
  12. Shed and Transcend (3:20)
  13. Chem Trails (2:54)
Nihilisme
Nou, hij draait hier nu. Ik ben zeer benieuwd, Nouns was magnefiek.

Nihilisme
Iets melodischer en minder rauw dan Nouns, maar wederom een prima album. Dusted is een pracht van een intermezzo terwijl Skinned en Fever Dreaming zich lekker vlot opbouwen. En die afsluiter, zouden ze naar de Japandroids geluisterd hebben?

Woutt
Als ik eerlijk ben vind ik hem stukker minder dan Nouns. Hetgene waar ze in uit blonken, het produceren van vette noise rock nummers, hebben ze nu links laten liggen. De intermezzo's vind ik ook vrij zwak .
De echte knallers als Sleeper Hold en Brain Burner ontbreken hier gewoon. Jammer.

avatar van Raconteur
bevalt mij een stuk beter dan Nouns en dan om de reden waarom Woutt het album een teleurstelling vindt: minder noise, meer melodie.

avatar van Sandow
Hoe meer ik deze beluister, hoe meer hij mij bevalt. Ik vind Everything In Between ondertussen beter dan Nouns. Depletion is mij favoriete nummer nummer, maar ook Skinned, Fever Dreaming, Life Prowler, Glitter, Valley Hump Crash, Shred and Transcend en Chem Trails mag ik graag aanhoren. Ik hou wel van noise, maar ik wissel graag wat noise in voor meer melodie.

Helaas heb je aan Katerpillar, Positive Amputation en in mindere mate ook Sorts en Dusted apart weinig, maar tussen de andere nummers zorgen ze wel voor adempauzes. Volwaardige songs vind ik deze niet, maar ze zorgen wel voor meer dynamiek (wat ik bij Nouns toch wel miste, ik wist soms niet of ik nu nog steeds naar hetzelfde of al naar een volgend nummer aan het luisteren was).

4 dikke sterren

avatar van sportlife
Van mij zou het album net hij een halve ster meer krijgen zonder die pure noise stukken in het tweede deel van het album. Ben meer fan van de rammelnummers met melodie.