Sesamstraat - De Leukste Liedjes Uit Sesamstraat (1995)

geen stemmen

Label: WSP

1. Sesamstraat Thema (0:57)
  2. Vind Je Me Aardig? (1:33)
  3. Ik Wil Je Happen (3:08)
  4. Vergrootglas (1:40)
  5. Maak Er Wat Van (2:49)
  6. Alle Bomen Zijn Blauw (2:25)
  7. Het Dekentje van Bert (3:36)
  8. Noten Tellen (2:53)
  9. Trots op Mij (1:36)
  10. 'n Kuiken Is Geen Kip (2:29)
  11. Ik Vergeet het Nooit (3:37)
  12. Ikke Ben Boos (2:27)
  13. Bert & Ernie Song (0:58)
  14. Lekker Tappen met Elmo (0:58)
  15. Er Is Maar 1 Pino (2:06)
  16. Het Tandenpoets Lied (1:59)
  17. Over Onder Rond Door (1:54)
  18. Visje (1:58)
  19. Lam-ba-ba (2:40)
  20. Logeren (2:41)
  21. Vaak Belangrijk (1:56)
  22. Het Allerleukste Cijfer (4:10)
  23. Twee Hoofden Is Beter Dan Een (1:54)
  24. Geef Mij Maar een Zachtgekookt Koekie (3:57)
  25. Daarvoor Ben Jij Mijn Vriend (3:55)
  26. Mug (1:17)
  27. Elmo Kan Vliegen (2:09)
  28. Neuzenlied (1:59)
  29. Op Is Op (2:03)
  30. Toe Maak Geen Troep (2:33)
  31. Wakker Worden (1:42)
  32. Nergens een Lichtje (2:41)
  33. Arie Mijn Kanarie (1:46)
  34. Het Tekenlied (2:40)
  35. Sesamstraat Thema (0:58)
2 BERICHTEN
avatar van Madjack71

De originele liedjes van de Amerikaanse Sesamstraat in het nederlands vertaald zijn wel wat leuker als de zelf verzonnen nederlandstalige sesamstraat liedjes, die her en der wat oubollig overkomen. Edoch, staan ook hier een aantal sesamstraat evergreens op.
Vind je me aardig, Ik wil je happen, Alle bomen zijn blauw, Maak er wat van, over onder rond door en tuurlijk Twee hoofden is beter dan een.

Ted Kerkjes
Madjack71 schreef:

Maak Er Wat Van is één van die ''zelfverzonnen Nederlandstalige Sesamstraat liedjes''.
Sommige van die ''zelfverzonnen Nederlandstalige Sesamstraat liedjes'' zijn geschreven door tekstschrijvers zoals Hans Dorrestein of Willem Wilmink en andere ''zelfverzonnen Nederlandstalige Sesamstraat liedjes'' zijn van Wim T Schippers, Paul Haenen en Clous van Mechelen en komen van één van de Bert en Ernie-platen. (Daar is Maak Er Wat Van! een voorbeeld van)