Ruste Juxx - Adamantine (2010)

Label: Duck Down

met General Steele

14. Killa Crown Heights

met Skanks, Shatike, Sledge en One Click Bang

avatar van Rene1979
Een nieuw Ruste Juxx album... Dacht dat dit een mixtape was... Maar goed even luisteren dan maar.

avatar van MJ_DA_MAN
Within two years, Ruste Juxx has proved he is Indestructable with his Sean Price co-signed album, then went in for the kill with producer Marco Polo on The eXXecution, and is now claiming his longevity in the underground hip-hop scene, letting it be known that he is strong as Adamantine.

Well known for his strong delivery and hardcore rhymes, Ruste Juxx is back with a new mix CD, Adamantine, a project entirely produced by Endemic. “I first linked up with Endemic three years ago when asked me to be a feature on a project he was working on called Terminal Illness,” says Ruste Juxx. “I was on three songs, one with Sean Price, then later on we were going to put out an EP but we wound up knocking out a album. Crazy part is all of this was done just talking online & over the phone. I never met son but my hardcore rhyme style and his murderous production… IT’S ADAMANTINE!”

avatar van Rhythm & Poetry
Nu nog goede gastartiesten en ook Ruste Juxx komt er wel. Want dit album/deze mix cd, is veel beter dan het voorgaande album met Marco Polo. Endemic zijn producties komen ook veel harder en daar passen de harde raps van Ruste Juxx veel beter op. Zo komt hij dan toch nog over als een vermakelijke rapper. De gasten, op Skyzoo en Ill Bill (jawel, hij komt weer hard) na, voegen alleen niks toe. Zijn allemaal minder dan Ruste Juxx. Liever had ik wat typische Duck Down-artiesten op Adamantine gehoord.

Guns don't kill people, stupid niggas like me do it.

avatar van Game
Cool, ik vond zijn album met Marco Polo best leuk. Even checken.

avatar van Game
Ruste Juxx vind ik zo fout, dat hij niks fout kan doen in mijn ogen. Dat geschreeuw, de overdreven harde tonen in zijn stem en het feit dat hij zich boven iedereen zet vind ik vrij fascinerend. Hij heeft overal schijt aan en komt keihard op harde beats. Zijn album met Marco Polo vond ik aardig, maar niet meer dan dat. De beats hierop, gemaakt door Endemic, passen veel beter bij Ruste. Zoals R&P ook al zegt. Een minder opgefokt nummer zoals Music To My Earz laat ook weer een andere kant zien, wat een goede afwisseling is in dit album. De gast artiesten voegen weinig toe, behalve Skyzoo, die weer een mooi couplet levert.

Ik ga naar 4 sterren, omdat dit album nog niet verveeld na een paar dagen op repeat. Shit, als de beats nóg beter zouden zijn met nog betere gastartiesten kan Ruste zelfs in de toekomst voor een hogere beoordeling zorgen. Heerlijke moderne boombap.

avatar van MJ_DA_MAN
Damn, wat pwnt Ill Bill Juxx (en de rest ook) op Rap Assassins.

avatar van Elohim
Ja of niet! Bill had ik niet verwacht hier, maar komt zeker heel hard! Ik vond het album met Polo heel erg vet, eens kijken of deze eraan kan tippen, of hem voorbij streeft.

ik heb de video voor de titeltrack ook maar even toegevoegd. Dat nummer heeft trouwens hetzelfde sample als Killah Priest "Brolic" van dat album uit 2010, ehm... the 3 day theory als ik me niet vergis. Ik vind die beat dikker dan deze. Vind de drums op deze versie namelijk ook een totale misser. Past totaal niet bij het sample vind ik. Maar dat is mijn mening maar. Ik heb hetzelfde met Rap Assassin. Ik vind Marco Polo totaal op een ander niveau zitten dan Endemic. Endemic zijn beats klinken leuk op het eerste gehoor, maar naar mate ik er kritischer naar ga luisteren zit het minder in elkaar. Marco's beats doen het tegenovergestelde met me. Natuurlijk kan dit nog veranderen.

Wat ik wel moet zeggen is dat dit album jammer genoeg veel onbekende namen heeft, waarvan ik dus niet zeker ben of ze wel dope zijn. Maar dat zal ik zien natuurlijk!

avatar van Anne Maaike
Het album met Marco Polo vind ik stukken beter.

Maxmus
Heb het album nog niet beluisterd, maar zag wel de video van de track Turmoil.
Wat een harde track is dat, iemand die ook toevallig die sample weet?

avatar van Elohim
Dit valt me nu pas op eigenlijk, #13. BCC Official. Is Juxx lid van BCC? Zou ik niet verkeerd vinden, om hem te horen op een volgend BCC album. =D