Altar Eagle - Mechanical Gardens (2010)

Electronic / Folk
Label: Type

1. Battlegrounds (6:09)
  2. Honey (4:14)
  3. You Lost Your Neon Haze (7:15)
  4. B'nai B'rith Girls (3:10)
  5. Monsters (3:24)
  6. Spy Movie (5:07)
  7. Breakdown (5:37)
  8. Pour Your Dark Heart Out (4:28)
  9. Six Foot Arms (6:06)
Ieder zn smaak natuurlijk, maar ik vind dit prachtige noise pop met drone, noise en shoegaze invloeden. Gauw even The North Sea checken van dezelfde man, want dat ziet er ook fijn uit. Typisch Type plaatje wel weer.

Sietse
Heel typisch vind ik het niet voor Type want wijkt wel behoorlijk af van het andere werk, maar leuk is het zeker.

Zou tevens niet direct The North Sea aanraden aan de mensen die dit leuk vinden. Vooral zijn nieuwe solo werk is toch wel een stuk ruiziger dan dit.

Klopt, zn nieuwe solo werk is een behoorlijk harde noise.synth plaat.

Mja, ik weet t niet zo sietse, t past toch gemakkelijk in t rijtje van Grouper en City Center voor mij. Dit is nog wel iets meer poppy, maar wel duidelijk die experimenteerdrift die je overal ziet op Type.

Sietse
Ik snap dat je City Center en Grouper noemt, al ben ik het vind ik vooral City Center toch wel heel anders. Maar dat zijn nou niet bepaald de twee artiesten die de algehele lijn van Type aangeven.
Dit is veel poppier dan al het andere werk op type wat veel meer in wazige kant zit (drones, psych folk enz.).

Enige wat je zou kunnen zeggen over de lijn van Type: het is allemaal van zeer hoge kwaliteit. Niet vernieuwend ofzo, maar wel gewoon echt goed (of je het nu leuk vindt of niet).

Ik kan zelf eigenlijk maar 2 echte uitschieters noemen die daaraan niet voldoen. Die zelfs ronduit zwak zijn vergeleken met andere acts in hetzelfde genre.