Alain Johannes - Spark (2010)

Label: Dangerbird

6. The Bleeding Whole
  7. Gentle Ghosts
  8. Unfinished Plan
avatar van JoopKonraad
Overweldigende goede plaat... Ongelofelijk genieten van de rauwe emotie en pure creativiteit... Of simpeler gezegd: Alain is the man!

avatar van Barney Stinson
Ik heb er niets mee, vorig jaar op Pukkelpop vond ik dit het saaiste optreden.

avatar van BB King
mooi intiem album en eerbetoon aan zijn overleden echtgenote.
erg goede girarist die ook op the QOTSA/Them Crooked Vultures platen te horen is.

avatar van muziekobsessie
Bijzondere folkplaat(zeker geen rock!) die vooral virtuoos cigar-box gitaar-spel bevat. Dat als een soort kruising tussen de mandoline en de ukelele klinkt. Maar ook prachtige verrassende zanglijnen en koortjes. Gek 't valt niet op dat er nauwlijks drum en bas bijzitten. Denk dat de meeste Qotsa-fans dit niet trekken maar ik dus wel. Aanrader voor diegene die wel is wat anders lusten dan de doorsnee-hap!!!

He deze gemist, ga zo luisteren. Alain is naast de man achter veel bands, vooral de man (samen met de te vroeg overleden Natasha Shneider en Pearl jam/ RHCP drummer Jack Irons, achter het zeer ondergewaarderde Eleven. Een band uit Seatle die niet echt is doorgebroken, maar de waardering van zijn stadsgenoten wel kreeg.
Zie Wiki voor zijn enorme staat van dienst voor andere bands