Delta Funktionen - Electromagnetic Radiation Part II (2009)

Dance
Label: Ann Aimee

1. Deflection
  2. Dawn
  3. Intruder
  4. Pretermission
avatar van Gyzzz
Hele vette technoplaat die aanvoelt als een basis die overal nog naartoe getransformeerd kan worden. Het gevoel dat de opbouw meer overkomt als een logische keuze dan als noodzaak of experiment, maakt de plaat des te elementairder. Tracks duren zolang als uitkomt, maar hebben geen duidelijke tijdslimiet. Alsof hij de standaard zet voor hedendaagse kwaliteitstechno zonder foefjes. Rustige opbouw, industriële sfeer, ideaal voor in dj-sets en toch ook thuis heel goed luisterbaar. Iedere track hier is fundamenteel materiaal dat toch onmiskenbaar Delta Funktionen is, en dat vind ik erg knap. Normaal houd ik erg van verkennend spul, maar Delta Funktionen doet eigenlijk een stap terug en zet daarmee in alle rust een (voor mij ideale) standaard.
Mooi passend artwork van Delta Inc bovendien weer.

En dan staat er een heel verhaal dat wellicht de indruk wekt dat deze plaat exotisch is, terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet bedoel. Hij is in mijn optiek juist bijzonder is in zijn eenvoud en urgentie, dus verwacht vooral geen gekkigheid, maar niettemin kan ik hem alle straightforward-techno liefhebbers meer dan aanraden.

avatar van John Doe
Oerdegelijke techno ja.