Broken Hearts & Dirty Windows (2010)

Alternatieve titel: Songs of John Prine

Folk / Rock
Label: Oh Boy

1. Justin Vernon - Bruised Orange (Chain of Sorrow) (4:02)
  2. Conor Oberst en The Mystic Valley Band - Wedding Day in Funeralville (2:09)
  3. My Morning Jacket - All the Best (3:16)
  4. Josh Ritter - Mexican Home (3:28)
  5. Lambchop - Six O'Clock News (4:24)
  6. Justin Townes Earle - Far from Me (4:35)
  7. The Avett Brothers - Spanish Pipedream (3:04)
  8. Old Crow Medicine Show - Angel from Montgomery (4:30)
  9. Sara Watkins - The Late John Garfield Blues (4:06)
  10. Drive-By Truckers - Daddy's Little Pumpkin (3:12)
  11. Deer Tick en Liz Isenberg - Unwed Fathers (3:40)
  12. Those Darlins - Let's Talk Dirty in Hawaiian (3:37)
avatar van Bartjeking
Een welverdiende ode aan een van mijn favoriete artiesten. Ik heb het album inmiddels binnen, maar heb tot nu toe alleen het eerste nummer van Justin Vernon gehoord(zanger van Bon Iver als ik met niet vergis). Hierop afgaande belooft dit in ieder geval veel goeds; ik had ook niet anders verwacht met zo'n briljante lijst aan namen. Voorlopig moet ik bedrust aanhouden, dus ik kom hier ongetwijfeld deze week nog op terug. Ik ben vooral benieuwd hoe "Angel from Montgomery" klinkt, een parel van ongekende klasse (overigens al vaak gecoverd).

Voor veel mm-bezoekers misschien een mooie kans om eens kennis te maken met het oeuvre van John Prine, want deze held verdiend wat meer waardering op deze site.