Ólöf Arnalds - Innundir Skinni (2010)

IJsland

7. Madrid (4:52)
  8. Surrender (5:23)

met Björk

9. Allt Í Gúddí (3:28)
Op aanraden geprobeerd maar ik ben snel afgehaakt: deed me te veel aan de eerste albums van Joanna Newsom denken. Dus nee, dan maar niet.

sxesven
Surrender is in ieder geval erg mooi!

avatar van vigil
Hier kijk ik wel naar uit! De hoes is wel afschuwelijk maar goed...

avatar van archangel9
Prachtig! Kende haar niet en dacht eerst aan Ólafur Arnalds. Maar ben blij haar ontdekt te hebben Ze is sterk en breekbaar tegelijk. Er is wel een link met Joanna Newsom maar dit is toch iets anders. Serener. Veel meer een link met folk. Eerst dacht ik alleen: leuk, aardig en bijzonder maar toen ik het nummer Madrid hoorde kwam daar ook nog ontroering bij. Dat hakte er plotseling enorm in/kwam erg bij me binnen.

avatar van vigil
archangel9 schreef:
Prachtig! Kende haar niet en dacht eerst aan Ólafur Arnalds. .

Is wel familie

vigil schreef:
Is wel familie

Ach ja natuurlijk, had ik kunnen vermoeden! Zat n.a.v. je reactie te googlen en zag dat het een nichtje was van Ólafur. TNX voor de info .

Zag overigens in de berichten op internet over haar een vergelijking met Ane Brun. Die associatie kan ik me ook wel voorstellen eigenlijk, misschien nog wel meer dan de vergelijking met Joanna Newsom.

avatar van archangel9
Had overigens al voor mijn beurt gestemd (releasedatum is pas 13 sept) geheel tegen de regels in. Heb de stem weggehaald (tot nader orde .

archangel9 schreef:

Je mag stemmen als je het gehoord hebt hoor. Alleen als je het album niet in z'n geheel hebt beluisterd niet en aangezien dat niet het geval is: gewoon plaatsen

aERodynamIC schreef:

Oh en ik maar braaf die stem weghalen vanwege de releasedatum . TNX! Ga mijn stem weer laten gelden.

avatar van alpeko
Net als het vorige album een verzameling leuke kampvuurliedjes. Die Engelstalige uitstapjes bevallen me ook wel. Over de hoes onthoud ik me van commentaar.

avatar van DirkM
Als je je onthoudt van commentaar hoef je dat niet te zeggen hoor, nu is het ook commentaar De boodschap is iig duidelijk en ik ben het met je eens.

avatar van vantagepoint
Zo mooie, maar precies zo breekbare plaat. De nummers zijn zo subtiel opgebouwd en laten je in een andere wereld belanden. Wat zit er toch in het water in Ijsland!

k.grubs
Zwavel

avatar van Motdattan
Duet met Björk is echt prachtig.

avatar van Kuk
Kuk
Sommige liedjes blijven een beetje aan de oppervlakte, maar met name Jonathan, Vinkonur, Madrid en Surrender zijn stuk voor stuk hemelse popsongs.

avatar van jorro
Ik ben er nog eens goed voor gaan zitten en het is echt ontzettend fraai dit album. Een stem die hier bij uitstek geschikt voor is en een prachtige sobere begeleiding,
Het is weer eens moeilijk favorieten te benoemen. Ik vind alleen het slotnummer wat minder. Maar de rest is, mits je er voor in de stemming bent, genieten geblazen.
Ik verhoog van 3,5* naar 4*