The Ex - Catch My Shoe (2010)

Punk
Label: Ex

1. Maybe I Was the Pilot (5:36)
  2. Double Order (6:22)
  3. Cold Weather Is Back (6:33)
  4. Bicycle Illusion (6:49)
  5. Eoleyo (5:45)
  6. Tree Float (5:52)
  7. Keep on Walking (6:09)
  8. Life Whining (3:24)
  9. 24 Problems (7:06)
avatar van Oldfart
Nu te beluisterpalen.

avatar van platedraaier
Dank voor de tip Oldfart. Even naar de luisterpaal.........

Oef! zeg. Dat is wel even wennen zonder G.W.Sok zijn obstinate stemgeluid.
De muziek is wel direct herkenbaar als "Ex" geluid. Goeie percussie gedreven drive. Lekkere trompet, agressieve (bas)gitaar en maatschappij betrokken teksten.

Gelukkig past de stem van Arnold de Boer prima bij deze sound en ben ik bij het derde nummer al overtuigd. Deze cd wil ik hebben.
Even kijken waar ik hem kan bestellen.

avatar van pjh1967
29 September ga ik ze bekijken in Doornroosje/Nijmegen als voorprogramma van Shellac. Niet vreemd natuurlijk, want Steve Albini tekende voor de productie van dit album. Zal deze daar zeker gaan aanschaffen. Tot die tijd wordt het luisterpalen !!

Leuk filmpje van The Ex die met Hans Bennink (jawel) Eoleyo uitvoert in Ethiopie.

YouTube - The Ex & Han Bennink in Ziway, Ethiopia

Maar het is wel een lekker album geworden, het is altijd afwachten hoe zo'n wisseling van zanger uitpakt.