Dorléac - Dorléac (2010)

Alternatieve titel: Adem

België / Nederland
Label: Excelsior

1. Dying in Silence (3:40)
  2. Tiger Shark (2:02)
  3. Backwards (3:28)
  4. Entourage (3:00)
  5. Lemon Pie (3:21)
  6. Tommy and the Whale (2:41)
  7. Aerosol (1:56)
  8. Kill You (3:48)
  9. Disparu (5:17)
  10. Entourage II (1:48)
avatar van vigil
aparte plaat van Spinvis met de zangeres van Hooverphonic. Ze waren samen met wat dingetjes bezig voor een soundtrack en dat beviel blijkbaar en daar is dan ineens een hele plaat. Het ligt allemaal veel dichter tegen Hooverphonic aan dan tegen Spinvis. Sterker nog de stem is helemaal niet te horen en hij doet enkel gitaar soundscapes.

Erg filmisch in ieder geval, de single (nummer 6) is het vrolijkste nummer en is niet echt representatief voor de rest van het album.

avatar van jurado
Gezien op Into The Great Wide Open , viel mij toch wat tegen.
Al was de entourage , stemmig verlicht bos, wel erg goed.

avatar van Sjaakspeare
'Disparu' is heel erg mooi. Nogal Sigúr Rós-achtig. Dromerige ambientpop. De rest ken ik nog niet.

avatar van Torrero
vigil schreef:

Klopt, al moet ik zeggen dat Lemon Pie ook erg single-achtig/catchy klinkt. Lekker nummer in ieder geval. De rest van het album is ook niet mis trouwens.

Spinvis en Hooverphonic zijn al tijden 'goedbevonden' dus wat gaat dat opleveren als ze het samen doen?
Een aangenaam album dat van beiden wat laat horen maar waar ik stiekempjes gehoopt had op net even wat meer betovering dan nu gebeurde. Ik waardeer dit zeker maar gevoelsmatig mis ik net even dat extraatje om te kunnen spreken van een (toekomstig) favorietje.
Geeft niet. Het is een prima album en de samenwerking is gelukt. Wie weet wat dat in de toekomst nog kan gaan brengen.

avatar van dazzler
Tommy and the Whale wordt platgedraaid op Radio 1.

En wat een mooi liedje ... ik ben onder de indruk.

Mooie muziek bij mooie film!