Frankie Goes to Hollywood - Reload! (1994)

Alternatieve titel: The Whole 12 Inches

Label: ZTT

1. Relax [New York Mix] (7:24)
  2. Relax [Ollie J Mix] (6:27)
  3. Relax [Jam & Spoon Trip-o-matic Fairy Tale Mix] (7:50)
  4. Two Tribes [Carnage Mix] (7:56)
  5. Two Tribes [Intermission Legend Mix] (5:15)
  6. Welcome to the Pleasuredome [Pleasurefix Mix] (9:40)
  7. Welcome to the Pleasuredome [Brothers in Rhythm Rollercoaster Mix] (14:37)
  8. Rage Hard [Young Person's Guide Into the 12 Inch Mix] (10:05)
  9. Warriors of the Wasteland [Twelve Wild Disciples Mix] (9:42)
avatar van royh
Het vreemde aan deze cd is dat de 12 inch versie van Rage Hard is ingekort met 2 minuten, vanwege ruimtegebrek op de cd. Hier staan zowel jaren 80 mixen op als nieuwere mixen uit de jaren 90. De originele mixen waardeer ik met een 4,5, de jaren 90 remixen kunnen mij niet zo bekoren, omdat ze vaak tezeer afwijken van de oorspronkelijke versies: 2,5 sterren.

De originele jaren 80 mixen zijn: track 1 Relax (New York Mix), track 4 Two Tribes (Carnage mix), track 6 Welcome to the pleasuredome (Pleasurefix mix) en track 8: Rage Hard (Young Person's guide into the 12 inch mix).

Van Frankie zijn er verschillende 12 inch cd's in omloop: ik heb bijvoorbeeld ook de dubbel-cd Twelve inches, waarop onder meer Relax - Sex Mix en Two Tribes - Hibakusha mix staan (beiden zijn originele jaren 80 mixen, die remixen die achteraf in de jaren 90 en 00 zijn gemaakt, boeien mij persoonlijk niet zo).

avatar van musicfriek
Volgens mij klopt deze tracklist niet helemaal..

avatar van royh
musicfriek schreef:
Volgens mij klopt deze tracklist niet helemaal..

Je hebt gelijk: er worden alleen de namen van de mixen genoemd (en soms ook met een foute benaming), en er staat niet bij op welk nummer de mix betrekking heeft. Ik heb even de cd erbij gepakt en verzocht om aanpassing van de tracklist .

avatar van winterstorm
royh schreef:

Inderdaad die 90's-vehikels lijken me eerder krampachtige toeren van de platenmaatschappij(en). Ze missen de voledige inleving van de 80's-mixen.

avatar van vigil
De New York mix is volgens mij een originele. Wellicht daardoor ook het beste van deze cd.

avatar van vigil
royh schreef:

Die heb ik ook, Die dubbel cd is in ieder geval interessanter dan deze cd

Boets11
alleen al voor de rage hard hard mix (luister op de koptelefoon!!) al 4 sterren...

0,5
Ook dit album als geheel.. met de nieuwe mixen... waardeloos.. en wederom gemiste kans..

En inderdaad die ingekorte versie van Rage hard... laat hem er dan af.......

waardeloos produkt.. jammer

Ho Lennon! Er staan hier nog altijd 3 complete 12 inches uit de jaren '80 op van Frankie! Dus 0,5* geeft geen juist beeld van deze cd.

0,5
Het gaat me in deze om het geheel van dit album....

Uiteraard zijn de originele mixen goud waard.. maar als geheel is dit simpelweg een waardeloos album....

De remix van Jam & Spoon vind ik zelf erg mooi. Snap niet hoe je daar zo weinig aan kunt vinden...

Dit moet je ook niet benaderen als een studio-album dat je van a tot z uitluistert.

Mee eens. Ook bij die jaren '90 mixen zitten er redelijke tot goede mixen tussen. Je moet ook nog kijken naar de releasedatum: 1994. Ze hebben er toen een paar originele jaren '80 mixen opgezet en een paar mixen door dj's van dat moment. Valt best wel wat voor te zeggen. Het was niet bedoeld als 12 inch overzicht, vandaar ook de naam: Reload.

Als je het zo bekijkt dan kan je toch niet bij de 0,5 score blijven, ook gezien jouw muziekvoorkeur voor Frankie en 12 inches?

herman schreef:

Ik vond en vind die hele jaren 90 stroming niks, en zal het ook nooit wat vinden. Incluis Jam & Spoon, en hun dingetjes.. zo ook deze remix.
Blijft toch echt een kwestie van smaak lijkt me, en al deze nieuwe remixen doen de originelen echt geen eer aan.. ik vind het echt helemaal niks. Voelde me zwaar bekocht toen ik dit album kocht.

avatar van Hans Brouwer
lennon schreef:
Voelde me zwaar bekocht toen ik dit album kocht.
Moraal van het verhaal: eerst luisteren, dan kopen. Door schade en schande ben ik daar tenminste achtergekomen . Tenzij.... het een album van de beste rockband allertijden betreft. Die kan altijd blindelings worden gekocht .

Hans Brouwer schreef:
Moraal van het verhaal: eerst luisteren, dan kopen. Door schade en schande ben ik daar tenminste achtergekomen. Tenzij.... het een cd van de beste rockband allertijden betreft. Die kan altijd blindelings worden gekocht.

Het is nog erger.. ik werkte destijds in een cd winkel, dus makkelijker had het niet kunnen zijn voor me

Toch ken ik jou niet zo destructief als je hier bent: het allerlaagste van het laagste voor dit album, terwijl de helft (zeer) de moeite waard is?
Dit is toch 1 vd beste 12 inches ooit: the Young Person's Guide into the 12 Inch Mix van Rage Hard.

Aan de andere kant ben ik het met je eens wat de jaren '90 op dance & remix gebied betreft: het overgrote deel is bagger. Jam & Spoon echter, produceerden nog wel eens iets fatsoenlijks. En bijvoorbeeld Masters at Work en Joe Negro.

0,5
Tja.... zo diep is mijn wrok aan de afbraak muziek van de jaren 90...

als ik de combinatie FGTH en mix lees gaat mijn hart sneller kloppen... kan je je de teleurstelling voorstellen als je dan te horen krijgt wat er op dit album staat?

Die 1/2 ster is ook voor de eventuele koper die hier nog even leest om te kijken of het echt wat is.... NIET DOEN

Wow..... ik word er stil van. (dat gebeurt niet vaak )

avatar van Twinpeaks
Niks mis mee. Meegenomen bij de kringloop voor een euro. Thuis draai ik nog steeds de maxi singles en dat zijn samen met Depeche Mode en Yazoo de enige uit de jaren 80 die nog weleens uit de hoes komen. Deze is lekker voor in de auto. Ik waan mij weer even dat 13 jarige jochie als ik het zo terugluister allemaal. Ook de 90-er jaren remixen zijn behoorlijk gedaan . Jam & Spoon voorop , maar ik moet zeggen dat ik hun sound wel kon hebben. 4 sterren waarvan een halve jeugdsentiment.