Garbage - Bleed Like Me (2005)

Label: Mushroom

1. Bad Boyfriend (3:48)
  2. Run Baby Run (4:00)
  3. Right Between the Eyes (3:58)
  4. Why Do You Love Me (3:56)
  5. Bleed Like Me (4:03)
  6. Metal Heart (4:01)
  7. Sex Is Not the Enemy (3:08)
  8. It's All over But the Crying (4:41)
  9. Boys Wanna Fight (4:18)
  10. Why Don't You Come Over (3:28)
  11. Happy Home (6:01)
kiekske
nu op www.mtv.com te beluisteren

Geran
Why Do You Love Me..: Eerste single van het album, fijne plaat! Ben benieuwd wat de volgende nummers worden, heb het album namelijk niet.. Maar ik vind Shirley Manson echt een goeie zangeres!

Een album die een verpletterende indruk op me naliet door straffe melodieën en een leadzangeres met een stem om "u" tegen te zeggen. Als de strakke zinnen" why do you love me " , "boys wanna fight ..." uit de boxen springen , besef je wat voor een energiek en toch evenwichtig album dit wel is ...

avatar van SiSsY bOY
Inderdaad, maar niet alleen de zangeres is geweldig, ook de band zelf. Strakke drum en geweldig gitaarspel maken deze plaat zeker de beste die garbage geproduceert heeft tot nu toe.

"after two drinks he's a loser, after three drinks he's a star"

geweldig!

Beste plaat van 2005!
de rest van garbage vind ik niet echt mooi. maar Bleed like me vind ik toch een van de mooiste Cd's OOIT!

super zangeres, mooie teksten, en mooie Alles!

Op enkele garbage klassiekers na, vind ik dit wel betere muziek dan hun andere albums. Het is ook iets heviger dan hun oude muziek. "Why Do You Love Me" vind ik trouwens eens van de beste 2005 nummers. 4,5*

Electro_
Heb het idee dat dit album voor de media geflopt is, maar desalniettemin vind ik het een heel goed album! Run Baby Run heeft iets, het klinkt heel erg mooi in ieder geval. En de rest is zéker ook de moeite waard. 4*

Electro_

Gelukkig valt de band hier weer enigzins terug in hun vertrouwde stijl..

avatar van Snowblood
Heel lekkere plaat! Ook ik 4*.

Ik heb op Beautiful Garbage na alle Garbage albums en moet zeggen dat ik ze nog vrij geregeld in mijn cd-speler mik omdat het gewoon een lekkere sound is.

Ik vind dit album met Version 2.0 ook beter als hun debuutalbum. Ben blij dat ze weer terug zijn!

Toppers:
Why Do You Love Me?
Run Baby Run
Bad Boyfriend en Metal Heart

avatar van Tekh
ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel veel had verwacht van dit album,maar dit is echt een goed album en heb er een 4* aan gegeven

avatar van Mandylion
Knappe comeback van Garbage. Dat het geflopt is, is wel hun eigen schuld vind ik; hadden ze maar niet met de pop-rage mee moeten lopen. Gelukkig komt het harde werk weer terug in dit album (soms te hard; met cd-speler klinkt het allemaal prima, maar door de mp3-speler klinken de gitaren soms nogal vervelend) maar hetzelfde als Garbage of Version 2.0 zal het nooit meer worden, maar dat is misschien juist wel goed. De nummers komen wat hitgevoeliger over; dat gevoel heb ik bijvoorbeeld als Boys Wanna Fight begint: Shirley leidt het nummer in met zo'n echt hitbegin waarvan je meteen weet: Boys Wanna Fight is begonnen. Maar goed, Run Baby Run, Metal Heart en It's All Over But the Crying zijn erg leuk en op Why Don't You Come Over kan ik niet stil blijven staan... Als ik het album nog wat vaker ga beluisteren is er een kans dat er nog wel een half sterretje bij de 4 komt...

avatar van Carolaah
Vind dit best een fijne plaat

Why do you love me, was wel een fijne comeback single toendertijd.
Ook Run baby run, Bleed like me en Bad boyfriend zijn wel fijne nummers..

avatar van shimahero
Ik vind dit geen goede comeback. Nergens steekt het niveau boven de middelmaat uit. Het is eigenlijk ook opnieuw een herhalingsoefening. Nergens verrast de plaat.

De eerste twee van garbage mogen in mijn collectie blijven uit nostalgische overwegingen en de hits die meer aanspreken;

Deze vliegt eruit

avatar van Mandylion
Ik blijf plezier beleven aan Bleed Like Me. Muzikaal stelt het allemaal misschien niet zoveel voor, maar het blijft lekkere pretentieloze rock met als extra pluspunt de leuke teksten en het karakter van Shirley Manson. Ik word er gewoon vrolijk van! Ben benieuwd naar hun volgende plaat.

avatar van Zeedeveel
Geen hoogvlieger maar het blijft toch wel een lekkere plaat die ik na jaren nog regelmatig draai.

avatar van Rinus
Toch een fijn album, dat ik graag bij tijd en wijle nog draai.