Neil Sedaka - A Song (1977)

1 stem

Label: Elektra

1. A Song (3:15)
  2. You Never Done It Like That (3:06)
  3. The Leaving Game (2:45)
  4. Amarillo (3:18)
  5. Alone at Last (4:05)
  6. Hollywood Lady (4:32)
  7. I've Never Really Been in Love Before (3:13)
  8. One Night Stand (3:29)
  9. Hot and Sultry Nights (4:01)
  10. Sleazy Love (3:59)
  11. Tin Pan Alley (3:30)
  12. A Song - Reprise (1:34)
avatar van Madjack71
Ik ken Sedaka eigenlijk alleen maar van Oh, Carol die ik ergens op een verzameling heb staan. Maar bij het iets verder luisteren dan dat mijn oren groot zijn, heb ik toch wel met iemand van doen van grote klasse. Die wat mij betreft thuis hoort in het rijtje van Bacharach, John & Taupin en Newman. Los nog van een carriere die ruim 50 jaar omspant, is het ook zijn talent om klassiekers te schrijven, voor zowel zichzelf als anderen. Nooit geweten bijv. dat Amarillo van Tony Christie door hem geschreven was. Nummers als Sollitiare and Laughing in the Rain, vooral bekend door The Carpenters, ook van zijn hand zijn.
Sedaka heeft een geheel eigen klank in zijn stem en weet ook live een dijk van een performance neer te zetten. Ook nog op 72 jarige leeftijd.
A Song is een aangename plaat met mooie muziek van een groot songschrijver, die wat mij betreft allang zijn handen in het cement had mogen drukken.