Faith Evans - Something About Faith (2010)

R&B
Label: Prolific

1. Something About Faith (Intro)
  2. I Still

met Kelly Price en Jessica Reedy

16. Troubled World Part II

met Lil' Mo en Estelle

avatar van wouterpossemis
Love it! Classic Faith Evans album. Prima mix tussen r&b en soul. Zowel uptempo als ballads passeren de revue.

avatar van Angelo
Kwam toevallig erachter dat Faith Evans een nieuwe plaat heeft uitgebracht. Het is de afgelopen jaren erg stil rondom de zangeres die eigenlijk bekend is van een succesvolle single ‘Mesmerized’ en een redelijk succesvol album ‘Keep the Faith’. Aangezien dit album vrij onopgemerkt op de markt is gekomen, denk ik dat deze plaat –tot dusver– alleen is uitgebracht in de Verenigde Staten. Research leerde mij dat de plaat daar debuteerde op #15 in de Billboard 200 met 24.000 verkochte exemplaren in de eerste week – wat aan de matige kant als je ’t mij vraagt. Dat kan wellicht komen omdat dit album op een independent label is uitgebracht.

Ondertussen heb ik het album een aantal keren beluisterd en het valt allemaal best mee. Op zich zijn de meesten wel redelijk fijne R&B-nummers alleen blijft het allemaal weinig bij. Het gaat het ene oor in en het andere oor weer uit. De precieze oorzaak kan ik niet noemen, maar misschien de te lange tracklist draagt ertoe bij. Ik heb nauwelijks de concentratie om het hele album af te luisteren. Daarvoor is het denk ik teveel van het goede. Wat ik jammer vind is dat Faith zich in dit album niet onderscheidt van een willekeurge standaard R&B-zangeres. Haar album ‘Keep the faith’ vind ik anno 2010 nog vrij lekker klinken, lekkere beats en catchy deuntjes. Dat mis ik hier toch wel een beetje. De uptempo nummers op dit album zijn het betere werk, de slowjams vind ik wat minder.

Een voldoende zit er –ondanks de mooie albumcover– echter niet in.

avatar van MAS
MAS
Die Raekwon duikt echt overal op.