Amos Lee - Amos Lee (2005)

Soul / Jazz
Label: Blue Note

1. Keep It Loose, Keep It Tight (3:07)

met Norah Jones

2. Seen It All Before (4:15)
  3. Arms of a Woman (4:11)
  4. Give It Up (2:36)
  5. Dreamin' (2:54)
  6. Soul Suckers (2:49)
  7. Colors (2:40)

met Norah Jones

8. Bottom of the Barrel (2:00)
  9. Black River (3:32)
  10. Love in the Lies (3:22)
  11. All My Friends (4:16)
avatar van Jottem
Prachtige muziek met voor mij een persoonlijke achtergrond.
Daarom zeker 5*

avatar van deek
deek schreef:
Ik hoorde net een nummer van Amos Lee in het radio progamma " de Moordlijst" Het nummer stond aan en ik was wat op het net aan het surfen, het nummer wat ik hoorde hield mijn aandacht vast, ik wist toen nog niet wie het zong, later hoorde ik dus dat het Amos Lee was, dit was in ieder geval een mooi rustig nummer, ik ga het album zeker nog eens beluisteren.

grappig om mijn eigen qquote te lezen, net nu ik Amos Lee weer herontdekt heb..
Het neigt naar Jack |Johnson achtige muziek, al vind ik dit toch net wat meer hebben, iets rauwer.
Gewoon fijne muziek..

avatar van Shelter
jack johnson? Echt?
JJ is toch meer surfmuziek naar mijn mening en zit meer in het straatje Jason Mraz, Donovan Frankenreiter en de oude Pete Murray.
Amos Lee vind ik meer soul en ik zie dat ik vergeten was te stemmen.
4* maar niet te vaak draaien
arms of a woman, soul suckers (mijn favoriet), colors (tweede favoriet), all my friends zijn voor mij de beste tracks.

avatar van Booyo

I'm in love with a girl,
Who's in love with the world

Zeer genietbare zwijmel muziek dit. Wat mij betreft het beste in haar genre (misschien niet te vaak draaien inderdaad). Staat binnenkort in Paradiso, twijfel nog een beetje, is het live de moeite waard?

avatar van IntoMusic
Zojuist arms of a woman bij DWDD gezien door Crystal gezongen en ga toch dit album en artiest 'ontdekken'...

avatar van bas2204
Zoals ik hierboven wel meer lees idd: zeer lekker maar wel met mate. Anders wordt je er een beetje flauw van

avatar van Lambchop
Booyo schreef: