Little Barrie - We Are Little Barrie (2005)

Label: Genuine

1. Free Salute (3:48)
  2. Burned Out (3:22)
  3. Greener Pastures (3:34)
  4. Be the One (3:48)
  5. Please Tell Me (4:19)
  6. Well and Truly Done (4:06)
  7. Stone Reprise (1:03)
  8. Stones Throw (2:46)
  9. Long Hair (3:08)
  10. Thinking on the Mind (3:28)
  11. Move on So Easy (5:37)
  12. Living in and Out of Place (5:06)
  13. Freeprise (2:05)
Wat ik gehoord heb viel me enigszins tegen. Het is mij iets teveel G-Love & Special Sauce. Maar misschien als ik er de tijd voor ga nemen dan zou het best wel eens een boeiende cd kunnen zijn. Nu die tijd nog zien te vinden

Die tijd heb ik inmiddels gevonden, en ik moet zeggen dat het allemaal lekker mellow klinkt. Ik blijf G-Love in mijn hoofd houden (naast the Black Crowes), maar echt bezwaarlijk is dat nu ook weer niet. Veelbelovend nieuw bandje.

Marijn!
Vrolijk plaatje van een vrolijk bandje. G Love was ook mijn eerste associatie (en die hoes is natuurlijk gejat van de Kings of Leon).

avatar van StuF
de mitch mitchell-achtige drum en funky grooves deden mij eerder aan the jimi hendrix experience denken, en dat is toch een hele andere beleving.
voeg er een beetje r&b en soul aan toe, schud het flink door elkaar zodat het bruist van de energie en je hebt Little Barrie.

Vooralsnog een leuk plaatje. Ben echter bang dat het zo'n album is dat binnen een paar weken op de plank belandt en er vervolgens niet meer af komt.

avatar van StuF
van deze plaat krijg ik in ieder geval nog geen genoeg.

de liveset in tivoli was ook knap. het publiek reageerde erg enthousiast, kan duidelijk merken dat ze goed worden opgepakt hier.

dat het ongelovelijk aardige jongens blijken voegt nog iets extra's toe aan de beleving.

Ik moet mezelf ongelijk geven. Deze plaat gaat mij vooralsnog niet vervelen. Sterker nog: Ik ga hem steeds sterker vinden. Lekker luchtig zomerplaatje met best wel wat inhoud.

Bij deze opgehoogd naar 4*.

avatar van Jonasds
Aah vind dit echt super plaat xD
Heb ze ook al live mogen meemaken, was echt geweldig!

avatar van HaanHoen
Ontzettend lekkere en swingende plaat. Hele effectieve baslijntjes en leuk gitaar gepingel, dat zijn de juiste ingrediënten voor dit soort funky albums, en dat hebben deze jongens uitstekend begrepen. Het verbaasd me daarom ook dat hier zo weinig mensen bekend mee zijn. Ik ben in ieder geval blij met deze ontdekking.