Ike & Tina Turner - 'Nuff Said (1971)

Soul
Label: United Artists

1. I Love What You Do to Me (2:31)
  2. Baby (What You Want Me to Do) (3:25)
  3. Sweet Flustrations (2:55)
  4. What You Don't See (Is Better Yet) (3:14)
  5. Nuff Said [Part 1] (3:05)
  6. Tell the Truth (2:54)
  7. Pick Me Up [Take Me Where Your Home Is] (4:24)
  8. Moving into a Hip Style-A Trip Child! (2:45)
  9. I Love Baby (2:19)
  10. Can't You Hear Me Callin' (2:32)
  11. Nuff Said [Part 2] (2:01)
avatar van E-Clect-Eddy
Voor de verandering een album waar Ike weer wel veel aan meegeschreven heeft naast het duo Calvin Lane / Philip Reese en Leon Ware. Tina's oudere zus, Aillene Bullock, schreef Baby (What You Want Me To Do) en schreef mee met haar zus aan Pick Me Up (Take Me Where Your Home Is).

Tina gaat er nog steeds vol voor op dit album die dicht tegen het einde van haar relatie met Ike uitkomt. Muzikaal is het ook nog prima te verteren maar de productie is was vlak en iets te veel binnen de lijntjes. Een fijne brass-sectie: (saxofoon [Tenor] & [Bariton], trompet, trombone, zorgt voor een afwijkend geluid ten opzichte van ouder werk. Helaas is de stem van Ike op Pick Me Up [Take Me Where Your Home Is] te opdringerig, staat te ver voor in de mix, terwijl hij met de rasp ook wat vermoeid klinkt.

Dit album klinkt duidelijk als een voorloper van Nutbush City Limits (1973)

De twee populaire nummers zijn: Tell the Truth (met Hammond orgel) en Baby (What You Want Me to Do)