Revere - Collected Recordings (2008)

Label: Big Cartel

1. One of Our Pilots Is Safe (5:10)
  2. Out of My Depth (3:46)
  3. How Did You Fall? [Acoustic] (4:37)
  4. Spoken Once (3:43)
  5. Find a Safe Place (5:02)
  6. Everyone Expects You to Fail (3:19)
  7. Not All God's Children (5:02)
  8. Denying the Day (4:29)
  9. Learning to Breathe (3:31)
  10. Flux (5:03)
  11. How Did You Fall? (3:59)
  12. Skin (5:41)
  13. Love Will Tear Us Apart [Acoustic] (3:38)
  14. The Beast in Me (2:33)
  15. Feed the Birds (2:43)
Vijftien nummers die verschenen zijn voordat Hey! Selim als debuut het levenslicht zag zeer kort geleden.
Opvallend is natuurlijk de Joy Division cover [/i]Love Will Tear Us Apart[/i]. Misschien ook wel niet omdat dit nummer inmiddels doodgecovered is. Toch weet ze er een eigen draai aan te geven om het nog enigszins boeiend te houden.
Verder nog wat meer akoestische nummers (ze geven graag van dit soort performances) en heerlijk zwierige pop/rock songs die een prefecte blauwdruk geven voor het album Hey! Selim dat onlangs is uitgekomen.
Voor de echt grote liefhebbers een must en voor een zeer aangenaam prijsje te bestellen via hun website.

Het nummer Skin doet me een beetje aan Muse denken, maar dat zal wel komen door die hoge uithalen

Mooi nummer, zeker ook door die trompet!

avatar van muziekobsessie
eigenlijk vind ik deze verzameling nummers op 'n paar na nog beter dan hey! selim. Tis hier nog lekker open geproduceerd, heel breekbaar waardoor de aandacht meer naar die fantastische zanger gaat!!! bedankt aero
is dit nou een officiele plaat???

ben ook benieuwd naar die akoustische ep "a soundless tree"

muziekobsessie schreef:

is dit nou een officiele plaat???

Gewoon via hun site verkijgbaar. Kost bijna niks maar dan krijg je ook alleen maar de cd in een plastic hoesje.

avatar van Ducoz
aERodynamIC schreef:

Hadden ze deze godnondeju gisteren ook bij zich?

Nee, al lang niet meer te krijgen (ik heb het ook al bijna 3 jaar in huis).

Dit album is sinds kort weer verkrijgbaar, maar dan als mp3:

Collected Recordings Vol. I | REVERE - revere.bandcamp.com