King Crimson - The Beat Club, Bremen, 1972 (1999)

1 stem

Rock / Avant-Garde
Label: DGM

1. Improv: The Rich Tapestry of Life (26:27)
  2. Exiles (6:25)
  3. Lark's Tongues in Aspic (Part I) (6:42)
Aquila
Een van de beste albums uit de Collector's Club serie (telt inmiddels 44 uitgaves). Vooral ook bijzonder omdat er weinig optredens zijn geweest met King Crimson in deze periode al 5-mans formatie. Dus mét Jamie Muit in de gelederen. Het concert betreft meer een jam waarbij een oerversie van mijn favoriete KC-song 'Exiles' opvalt evenals een prachtige openingstrack. Gelduiskwaliteit is redelijk goed. Er zijn enkele Collector's Club releases met matige audio (met name die eerste toernee).

avatar van liefkleinhertje
Van deze CD bestaat ook beeldmateriaal en dat is fascinerend (the beat club tv show)
voor de rest zie boven

buizen
De Beat Club Bremen. Man hou op.
Legendarisch gewoon.