TLC - FanMail (1999)

R&B / Hip-Hop
Label: LaFace

1. Fanmail (3:59)
  2. The Vic-E Interpertation (Interlude) (0:18)
  3. Silly Ho (4:15)
  4. Whispering Playa (Interlude) (0:52)
  5. No Scrubs (3:34)
  6. I'm Good at Being Bad (5:25)
  7. If They Knew (4:04)
  8. I Miss You So Much (4:56)
  9. Unpretty (4:38)
  10. My Life (4:01)
  11. Shout (3:57)
  12. Come on Down (4:17)
  13. Dear Lie (5:10)
  14. Communicate (Interlude) (0:51)
  15. Lovesick (3:52)
  16. Automatic (4:31)
  17. Don't Pull Out on Me Yet (4:33)
Heb het album gewonnen, wel eens leuk om naar te luisteren af en toe

Ik heb deze cd al sinds '99 en het blijft een goed album.
TIJDLOOS gewoon.!

avatar van Reijersen
Ben eigenlijk totaal geen TLC liefhebber. Maar mijn muziekhart heeft me toch aangezet om deze cd maar eens te proberen. Na CrazySexyCool vind ik TLC maar zwaar tegenvallen. "No Scrubs" vind ik een erg vervelend nummer. Maar op één nummer kan je geen album beoordelen. Ik moet zeggen dat het allemaal wel meeviel. TLC heeft een goede mix gevonden tussen hiphop, R&B en pop en dat netjes samengebracht tot dit album. Afwisselend van up- naar low-tempo, zeer divers. En misschien vind ik dat ook wel de zwakte. Te divers, het lijkt nergens heen te gaan.
Wat ik nog meer erg zwak vind bij TLC zijn de stemmen van de dames, het pakt me simpelweg niet. Als ik een zangstem hoor moet deze van begin af aan mij te pakken hebben, anders haak ik vrij snel af.

Erg gemiddeld ervaren dus, dit album: 3 sterren.

Wat een goed album zeg , CrazySexyCool vond ik al goed, en dit is ook echt erg goed , Favo nummers zijn toch wel : Unpretty, Silly Ho, Dear Lie en No Scrubs. Ook de videoclip van Unpretty is erg mooi, maar daar gaat het hier niet over ,

* 5 !!

avatar van FunkStar
Een mooie cd met leuke nummers zoals "Unpretty" wat een mooi beeld schets van wat vrouwen tegenwoordig moeten doorstaan om ondanks alle mode-beelden toch zichzelf te blijven en hun zelfvertrouwen te behouden. Daarnaast o.a. "Dear Lie", een lied waar je kippenvel van krijgt. FanMail, het derde album van TLC knalt!! Dit is een album vol energie.

avatar van Madonna
Superrrrrr CD!!!....die hele opbouw in nummers is TOP.... Bijv. "Fanmail" en dat je dan die schrijfmachine hoort en al die aparte geluidjes. Heeel veeel geluisterd toen dit net uit kwam. "Silly Ho" met die treiterige stemmetjes. Persoonlijk vind ik dit de beste CD van dit trio. Goede afwisseling in nummers. Te gek! Ik ga 'm gelijk weer eens zoeken......

-4.5-

zeer leuke cd! maar vooral de bekende liedjes vond ik het mooist. (no scrubs, unpretty, dear lie)
maar de rest mag er ook wezen! prachtige sound hebben deze dames.

avatar van Beyoncéfan
Heerlijk album!!! Pas jaren nadat ie uitkwam gekocht, ik kende TLC wel en vond hun nummers goed, maar nooit echt op het idee gekomen om het album te kopen...
De opbouw is heel goed en ook de afwisseling van de nummers is fantastisch!! De leukste nummers: Fanmail, Silly Ho, I'm Good At Being Bad, Unpretty, Automatic.

Dit album krijgt van mij een 5

Rainbow
TLC’s derde album Fanmail, erg goed. Ik kan niet zeggen of ik het hun beste album vindt, CrazySexyCool komt ook erg dicht in de buurt.

Mijn favoriete nummers zijn: No Srubs, Unpretty, My Life en I’m Good At Being Bad.

Wel jammer dat de album versie van No Srubs zonder de rap van Left Eye is.

5 sterren

Fanmail is mij te plastic in vergelijking met CrazySexyCool. Vocalen zijn ondergeschikt aan de ingewikkelde beats en hippe geluidjes.

Destijds vond ik het album dan ook een flinke domper. An sich niet slecht, maar het komt gewoon nevernooitniet in de buurt van CrazySexyCool...

Shout, Silly Ho en No scrubs vind ik de betere nummers.

avatar van Dungeon
In dit genre is niemand beter dan TLC. Het bewijs is deze plaat.

avatar van pureshores
vandaag weer eens opgezet-ooit gekregen bij een abonnement van iets, maar zeker geen straf.
TLC vond ik altijd rauwer dan bijvoorbeeld Destiny's Child en er is meer wisselwerking tussen de 3 individuen dan bij veel van de andere groepen waar er 1 de boventoon voert.

De plaat zit produktioneel helemaal dichtgemetseld met bliepjes, adlibs etc en is wat dat betreft wel gelikter dan de 2 voorgangers. Maar het tempo ligt wel hoog t/m I miss you so much.
De niet singles klinken niet als filler en No scrubs blijft wel een popclassic, wel vreemd idd dat dit de no rap version is. Titelnummer is ook leuk

avatar van mathijs1982
Deze plaat kent wat missers, maar is over de gehele linie vrij sterk. TLC brengt spanning met suikerzoete zang gecombineerd met harde raps en venijnige teksten. Dat maakt het interessanter dan de gemiddelde top 40 act uit die tijd. Het thema van het album was zijn tijd ver vooruit. Wat mij betreft een ondergewaardeerde plaat die qua aandacht ondergesneeuwd wordt door de hits die afkomstig zijn van de plaat. Ik verkies nummers als 'Fanmail', 'I'm good at being bad' en 'My Life' ruimschoots boven 'Unpretty' en 'No Scrubs' Ook mooi om te horen dat klassieke R&B zoals in 'Come on down' de dames ook goed af gaat. Weinig mis mee.

avatar van Slowgaze
Tegenvaller na het fraaie CrazySexyCool, dat mooi in balans was. De drukke elektronische hiphopachtige producties (behoorlijk Timbaland, maar dan aanzienlijk minder goed) drukken de zang weg, en wat nog jammerder is: de liedjes ook. Daarnaast is de semi-akoestische kant van het album ook niet erg indrukwekkend, maar net wat interessanter, en die kant zorgt natuurlijk voor afwisseling. Gelukkig maar, want anders was ik hier waarschijnlijk helemaal niet doorheen gekomen.