U.S. Christmas - Run Thick in the Night (2010)

Label: Neurot

1. In the Night (13:00)
  2. Wolf on Anareta (6:23)
  3. Fire Is Sleeping (3:20)
  4. Fonta Flora (6:27)
  5. Ephraim in the Stars (6:27)
  6. The Leonids (2:41)
  7. Suzerain (8:46)
  8. Maran (4:18)
  9. The Quena (3:30)
  10. Deep Green (7:59)
  11. Devil's Flower in Mother Winter (2:55)
  12. Mirror Glass (2:09)
  13. The Moon in Flesh and Bone (8:43)
avatar van snarf349
Bijzonder sfeervol ,met (voor mij) de instrumentale nummers als uitschieters.

avatar van trebremmit
Dikke tegenvaller na het geweldige Eat the Low Dogs, de eerste drie nummers gaan nog wel en bevatten nog wat space-rock.
Daarna wordt het een hele lange en saaie zit met traag voortkabbelende nummers waarin jankerige strijkers en zeurderige zang de boel verpesten.
Volgende keer weer wat meer rocken en up-tempo a.u.b.

avatar van JoopKonraad
Wat een ongelofelijke slechte bandnaam hebben de heren en dame van U.S. Christmas toch gekozen; gelukkig is dat geen afspiegeling van de muziek die het gezelschap ten gehore brengt. Op de nieuwe plaat Run Thick In The Night laat het zevenkoppige monster een wonderschone combinatie van een veelvoud aan muziekstijlen horen. Trage, slopende psychedelische bluesrock afgewisseld met snerpende gitaren en geluidsmuren die Neurosis niet vreemd zouden zijn. Hierna schakelen ze weer een tandje terug, speelt men leentje buur bij americana, folk of country en voert men het tempo weer langzaam op. Zo gaat het door; ruim 76 minuten lang. De voornamelijk weemoedige en mistroostige klanken van het geheel moeten ervaren worden; niet simpelweg naar geluisterd. Donkere kamer, koptelefoon op en deuren dicht zodat niemand kan storen. Fijn zo’n plaat voor deze vroege avonden tijdens de regenachtige herfst…

avatar van cornucopia
Eerder werk ken ik niet, maar wat ik hier hoor bevalt...

avatar van [WZ]
Zang is 26,3x beter dan voorgaande keren.. Hopelijk gaat de nieuwe (1-track tellende) LP verder deze richting op!

(En de bandnaam maakt het vinden van online info idd erg moeilijk, mar volgens mij hebben ze dat ook wel door, en noemen zichzelf nu USX ofzo..)