House Party (1991)

Alternatieve titel: The Ultimate Megamix

Electronic / Dance
Label: Arcade

1. Mr. Fact en Pulsemaster E - The Beginning of the End (0:54)
  2. Fire On High - Float in a Dream of EX-TC (0:27)
  3. Fierce Ruling Diva - Rubb It In (1:49)
  4. House of Venus - Dish & Tell (1:16)
  5. Westbam - Hold Me Back (0:46)
  6. FPI Project - Rich in Paradise (2:03)
  7. Double Dee - Found Love (1:59)
  8. Figure uv Speech - Gypsy Woman [Trancemission Remix] (1:12)
  9. Mix Masters - In the Mix (1:32)
  10. How II House - Time to Feel the Rhythm (2:32)
  11. Frank de Wulf - The Tape (2:01)
  12. Subliminal Aurra - Ease the Pressure (2:04)
  13. LFO - LFO (1:08)
  14. Joey Beltram - Energy Flash (0:57)
  15. Cybersonik - Technarchy (1:13)
  16. Quadrophonia - Quadrophonia (1:06)
  17. Dr. Baker - Kaos (1:35)
  18. Digital Boy - Kokko (1:19)
  19. Cappella - Everybody (2:02)
  20. D-Shake - My Heart the Beat (1:08)
  21. Quazar - The Seven Stars (2:12)
  22. Lewis Lovebump - Mallorca (1:23)
  23. Petra & Co - Just Let Go (0:49)
  24. FPI Project - Dancin' Feet (2:56)
  25. Turntable Hype - Turntable Hype (2:01)
  26. 6 Bells All - Sweet & Bitter (1:32)
  27. Frontline - I Can't Quite Understand (1:17)
  28. Black Riot - Warlock (1:09)
  29. Earth People - Dance (1:11)
  30. Black Box - Strike It Up (2:07)
  31. Bizarre Inc. - Playing with Knives (2:13)
  32. Leftfield - More Than I Know (1:22)
  33. Frank de Wulf - Moral Soundabuse (1:38)
  34. Liaisons D - Future F.J.P. (2:15)
  35. Spectrum - Brazil (1:45)
  36. Dirty Mind - The Killer (1:35)
  37. The Break Boys - My House Is Your House (And Your House Is Mine) (0:50)
  38. Low Atomic Style - Atomic Playboy (2:10)
  39. Voodoo Child - Voodoo Child (1:24)
  40. The KLF - What Time Is Love? (1:48)
  41. A Homeboy, A Hippie en A Funki Dredd - Total Confusion (2:06)
  42. 808 State - Cubik [Trancemission Remix] (1:28)
  43. D-Shake - Yaaaaaaaaaah / Technotrance (2:13)
  44. Figure uv Speech - Adrenaline [Trancemission Remix] (1:14)
  45. DJ Dick - Weekend (0:59)
  46. Best In Time - Time (1:09)
  47. T99 - Anasthasia (1:44)
  48. Mr. Fact en Pulsemaster E - Confused? Back to Reality (1:20)
avatar van EmDee
1,5
Standaard DJ-uitrusting toendertijd.
Je kon m er in- of uitmixen wanneer je daar maar zin in had.

Als ik de playlist zo zie, dan komt die akelig overeen met een half-overspoeld tapeje dat ik al sinds mijn 6e ken, en waar ik lange tijd tevergeefs van naar het origineel heb gezocht!

De queeste is volbracht, lijkt het wel!

*rent eufoor tegen een muur*

avatar van gemaster
Ik heb 9 en 11 hier nog op cd liggen. Staan ook nog wel een paar aardige nummertjes op.

avatar van John Doe
Ik dacht wel dat het toevoegen hiervan, nuttig zou blijken Zoveel kwalitatieve house op een tape in die tijd is wel een queeste waard.

avatar van Yak
Yak
Ik heb ook nog zo'n queeste, naar één specifiek nummer, maar ik heb de hoop opgegeven aangezien dat nummer nooit bekend is geworden.

Maar terug naar de cd: ik heb 'm eigenlijk nooit serieus geluisterd en daar begrijp ik eerlijk gezegd niks van. Bij mij begon het pas bij Houseparty 2 en het eindigde met Houseparty 5. Terwijl bovenstaande playlist toch voornamelijk uit onvervalste classics bestaat, en het geheel ook nog eens aan elkaar is gemixt door Mr. Fact en Pulsemaster E! Misschien toch maar eens ergens zien te scoren.

Voodoo Child... da's Moby toch?

avatar van Aurum
Joortje schreef:

Voodoo Child... da's Moby toch?

Yep

avatar van tovenaar
Yak schreef:

Probeer het eens Yak? Let me listen.

avatar van FunkStar
VERUIT de BESTE House Party CD!

avatar van G. Brummelman
Heerlijke CD, nog altijd een van mijn favorieten

NOISE TERROR
Deze cd zag ik net met een andere titel namelijk:

Groovy Ghetto - All The Rage ipv Turn up the bass House Party, en bevat 44 tracks

avatar van PEN15
Aan de ene kant een waardevolle jeugdherinnering, aan de andere kant mooie memorabele house platen uit 1990-1991. Ik voel die jaren meteen voorbij komen als ik deze draai. Jammer dat de strakke houseplaat niet meer werd gemaakt, met deze mix heb je ze gelijk allemaal bij elkaar. Zowiezo is deze plaat daardoor een must om eens te gaan beluisteren. Ik kan me herinneren dat ik tot en met house party 3 nog heb geprobeerd of het nog net zo leuk was, maar de "thrill" was ineens weg. Dat was min of meer te wijten aan magere house platen van dat moment. Kort daarop was het warehouse tijdperk ook zo goed als voorbij.

avatar van gweah
Ik heb deze cd niet meer (ik had 'm destijds op een maxwell tape van 70 minuten, ik miste de laatste vier minuten ), ik wilde aanvankelijk 4,5 geven, maar na het achtereenvolgens beluisteren van alle tracks op youtube moet ik toch naar vijf gaan... wat een dikke house classics allemaal zeg... ik ben weer helemaal terug in de zomer van 91, toen ik van de basisschool naar de middelbare school ging... helaas te klein voor het warehouse tijdperk maar dit was zo'n beetje het eerste wat er in Nederland verkrijgbaar was aan house buiten de obscure vinylbakken in mijn herinnering. In die zomer begonnen ook opeens van die harde houseplaten zoals Anasthasia van T99 de top 40 te halen. Hierna ging iedereen en z'n moeder house maken, en volgden de verzamelaars elkaar snel op, vaak met een merendeel aan Nederlandse producties.

Maar deze cd bevat echt veel krakers uit eind jaren tachtig en 1990, ook uit Amerika en Engeland. Een kwalitief betere houseverzamelaar uit deze periode (de beste periode!) is er niet volgens mij.

Ha, een generatiegenoot. Ik heb deze nog wel op tape, denk ik (TDK D-90...). Maar ga deze House Party reeks nog wel op CD verzamelen als ik klaar ben met de Turn Up the Bass-reeks.

Tracklisting is wel erg goed inderdaad.

avatar van gweah
Het album is trouwens te luisteren en te downloaden op TURN UP THE BASS - Audio files - turnupthebass.nu !! Hopen dat ze House Party II daar ook een keer op gaan zetten!

Geweldig om dit weer terug horen.

avatar van FunkStarr
Één van de beste house cd's ooit! Alleen maar klassiekers op deze cd

Wat ik me tot op de dag van vandaag nog steeds afvraag:

Wat is nou eigenlijk het verhaal achter die nummers die 'zijn geremixed of 'reconstructed' door andere partijen, zoals The Ultimate Seduction, of in dit geval Trancemission?

Bij een nummer als Gypsy Woman in dit geval wordt er niet expliciet aangegeven dat het nummer van Crystal Waters is, maar wel dat het is bewerkt door Trancemission. Had Arcade niet de benodigde rechten om bepaalde originele versies op de cd's te zetten? Maar zelfs als ze dat recht niet hadden, dan mag je toch niet zomaar een bewerking van zo'n nummer maken en dan commerciëel uitbrengen? Of denk ik nu te simpel?

Please, enlighten me...wie dan ook

avatar van tnf
tnf
Ja, zo'n bewerking mag je maken, als je de 'originele' artiest maar betaalt.

Het gebeurde inderdaad weleens dat Arcade niet de rechten had om het originele nummer op de cd te zetten. Ik heb zelf altijd iets tegen nagespeelde versies gehad, zelfs als 10/11/12-jarig al. Een ****1/2 -schijfje als dit was voor mij misschien wel de volledige 5 punten waard geweest, als uitzonderingsgeval, als alles 'origineel' was geweest.

Toen in 1997 het Mecado-fenomeen opkwam, en de grote massa zelfs verzamelaars ging kopen die voor 3/4 nagespeeld waren, trok ik me zo'n beetje de haren uit het hoofd.

Duidelijk verhaal

Ik was zelf ook geen grote fan van die nabewerkingen. De meeste nabewerkingen waren gewoon te slecht voor woorden, al stonden er soms ook wel goede tussen (zoals de nabewerkingen van Felix en Lil' Louis op House Party 4). Ondanks alles maken ze voor mij wel deel uit van de algehele herinnering aan dit tijdperk.

Ohhw Mecado Ik vroeg me bij het typen van mijn vorige bericht al af hoe die club van neppers ook alweer heette. Na de hoogtijdagen van Arcade is het imo nooit meer goedgekomen met de verzamel cd-wereld. Mecado is daar het trieste voorbeeld van.

Wat House Party 1 betreft: ik hoorde hem pas voor het eerst in zijn volledigheid in 1996, nadat ik de CD bij de bieb had geleend. Een heerlijk onderhoudende mix. Moet er wel bij zeggen....doordat ik deze mix pas relatief laat voor het eerst heb gehoord, is het algehele gevoel bij deze mix minder dan bij House Party 2 t/m 6, die ik allemaal hoorde op het moment dat ze uitkwamen.

avatar van PEN15
Srananbloke schreef:
Wat ik me tot op de dag van vandaag nog steeds afvraag:

Ik heb ook ongeveer een soortgelijke vraag. Wat ik sinds 1991 tot op de dag van vandaag nog steeds niet begrijp is waarom Petra & Co geen zang bevat en slechts een paar seconden geluid is van dat hele liedje. Het klinkt daarnaast ook niet herkenbaar alsof er een speciale remix voor gebruikt is die ik nog nooit eerder had gehoord. Ik draaide tijdens een vakantie op IJsland het origineel kom aan laat je gaan en niet deze megamix , moest hier ineens aan denken en besloot het dan maar eens te gaan vragen. (vooral omdat megamix en petra en co een ontzettend zoete jeugdherinnering is).

tevens wilde ik ook weten waarom er gekozen is voor deze cover? Ik zal de hoes met hoge hakken altijd blijven associeren met deze geweldige mixplaat.

PEN15 schreef:

Die paarse hoes die nu boven aan de pagina staat is de hoes van House Party II. Met de romeinse II helemaal zwart waardoor het een dikke I lijkt. Foutje van iemand denk ik? Eerst stond hier wel die witte hoes met de hoge hakken inderdaad.

avatar van Srananbloke
Volgens mij is de House Party I zoals wij hem kennen in bepaalde landen nooit uitgekomen, maar begon het daar met de mix die wij kennen als House Party II. Deze cover voor deze mix klopt dan ook niet.

avatar van Sjaan
Dit is Houseparty II....althans de hoes...playlist is wel van houseparty 1'...

avatar van Srananbloke
Ik heb de cover weer even gecorrigeerd. Gewoon de cover zoals wij hem kennen

Edit: en iemand vond het nodig om de cover weer terug te brengen

Aan wie het ook heeft gewijzigd: dit is NIET de cover zoals wij hem in Nederland kennen! De witte cover met de dames met de extreem hoge hakken is de enige juiste. Maar nevermind....ik heb verder geen behoefte aan een kat-en-muis spel.