Bowery Electric - Bowery Electric (1995)

Rock / Avant-Garde
Label: Kranky

1. Sounds in Motion (3:01)
  2. Next to Nothing (6:30)
  3. Long Way Down (4:12)
  4. Another Road (5:34)
  5. Over and Over (2:31)
  6. Deep Sky Objects (5:04)
  7. Slow Thrills (10:27)
  8. Out of Phase (5:37)
  9. Drift Away (6:16)
fastpulseboy
briljante plaat. vaak niet meer dan 1 a 2 acoorden per nummer en toch zo wonderschoon

avatar van Bruno Banani
ik zal niet degeen zijn die het gemiddelde van dit toch wel erg fraaie werkje naar beneden haalt...

avatar van sander.
Ooooooh ja. Puur goud deze super diepe, lamme en slome drones begeleid door meedeinende drumroffel en monotone stemmen.

avatar van Broem
Dit is toch wel een heel fijn plaatje zeg. Lekker repeterende beats en een erg bijzondere mix van instrumenten en zang. Slowrock, shoegaze en aanverwante stijlen. Aankomen waaien via het www en al enige tijd op repeat hier. Betoverend.

avatar van Bill Evans
Broem schreef:
Slowrock, shoegaze en aanverwante stijlen.

Slowgaze?

avatar van Litmanen1
Shoegaze, triphop, postrock, ik hoor het allemaal. Maar ongeacht welk label er wordt opgeplakt, ik vind het bovenal een erg fijne plaat. Deze drones en triphop beats slepen mij door de hele covid crisis. Iemand een idee waar dit geweldige album is te verkrijgen op vinyl behalve discogs?

avatar van Slowgaze

Hoe heb ik dit gemist?

avatar van Litmanen1
Eindelijk een vinyl exemplaar kunnen bestellen van dit fantastische album;)

avatar van MartinoBasso
Litmanen1 schreef:
Eindelijk een vinyl exemplaar kunnen bestellen van dit fantastische album;)
Ik heb vandaag de cd-versie besteld en heb opvolger Beat er ook maar meteen bijgedaan.

MartinoBasso schreef:

Top. Ik verbaasde mij dat dit album na vele jaren weer beschikbaar is

avatar van Litmanen1
Vandaag het vinyl binnen. Inmiddels in het geheel gedraaid. Wat is het toch een geweldig album met een fijn filmisch intro en outro met daar tussen de slome doch heerlijke bassen, schurende gitaren/synthesizers? En niet te vergeten de fijne rustige zang. De drones vliegen door mijn huis. Ik kom er overigens achter dat er ook nog 4 bonus songs op staan; Drop, Let me down, Head on Fire en Only sometimes. Leuk extra kado waarvan Let me down me het meest bevalt na de eerste luisterbeurt. De zang van dit nummer is wat dissonant met de rest van het album maar muzikaal past het perfect zei het dat het wat steviger is. Ik heb meestal niet veel met bonus songs maar deze bevallen mij goed. Kan deze nummers overigens niet op Spotify vinden. 'T zal toch geen nieuw materiaal zijn??

Ik ben geloof ik eens via een toplijst van postrock platen bij dit album gekomen. Omdat het rustige muziek is vond ik het heerlijk om bij te lezen (eerlijk, sorry). Maar na wat luisterbeurten heb ik de boeken aan de kant gegooid omdat dit album alle aandacht verdiend. Bedwelmend goed. Muziek die goed past bij mijn dromen over een prettigere wereld zonder oorlogen....if ever...

avatar van MartinoBasso
Litmanen1 schreef:

Die vier tracks zijn geen nieuw materiaal, maar de "Drop EP" uit 1994. Nog ouder dan de plaat dus

MartinoBasso schreef:

OK, whishful thinking haha