South Central Cartel - 'N Gatz We Truss (1994)

Label: G.W.K.

1. Bring It On (4:42)
  2. Drive Bye Homicide (3:50)
  3. Servin' Em Heat (4:19)
  4. Gang Stories (4:48)

met Tre-Duce en Big Mike

5. Seventeen Switches (4:34)
  6. U Couldn't Deal Wit Dis (3:58)
  7. Do It Sc Style (3:58)
  8. Dick Suckin' Contest (1:23)
  9. Had to Be Loc'd (3:20)
  10. Lil Knucklehead (3:21)
  11. It's a Scc Thang (3:17)
  12. Stay Out da Hood (4:35)
  13. Rollin' Down da Block (4:17)
  14. Get 'Em (3:48)
  15. Gangsta Team (5:56)

met 2Pac, Spice 1, Ice-T en MC Eiht

16. Shot Outz (1:20)
  17. Marinate * (4:10)
  18. Hoo Riding in da Central * (4:00)
totale tijdsduur: 1:01:26 (1:09:36)
avatar van Jordy
Echt zo'n oud "Guilty Pleasure"-albumpje. Eén van de vele verschrikkelijk foute gangsta-rap albums die naar aanleiding van The Chronic uitkwam. Het onsuccesvol stoer proberen te doen spat van de plaat af (I don't give fuck about a mothafucka I'm smoking... sometimes I walk around strapped nigga) maar tracks als Servin' em Heat en Drive Bye Homicide klinken zo lekker dat ik er eigenlijk wel met een glimlach naar kan luisteren.

Weetje; de groep heeft zowel een Prodigy als een Havoc in de gelederen (met een iets andere spelling dan de heren van Mobb Deep). Allmusic vindt hun volgende album (All Day Everyday) het enige redelijke album van de heren, maar eens op zoek dan.

avatar van Kos
Kos
Jordy schreef:

Inderdaad, dat was altijd enorm verwarrend (en vreemd).

Ik vind deze eigenlijk beter dan All Day Everyday, maar dat kan natuurlijk ook door het nostalgisch gevoel komen.

avatar van Jorge-E
Goed album van SCC. Inderdaad veel stoerdoenerij, maar dat vind ik totaal niet erg hoor. Veelvoorkomende zinnen hier zijn trouwens "I'll let your brains hit the concrete" en "put a body in a river" Lekker stoer he?
Een nadeel is dat ik het gevoel heb dat LV, DJ Gripp, en DJ Kaos (en Young Prod als hij wel als member beschouwd kan worden, hij staat niet eens met zijn foto in de inlay zoals de rest) geen klote gedaan hebben. Raps uitsluitend door Prodeje, Havoc en Havikk (en af ene Young Prod (als hij wel volwaardig member is) en af en toe LV een refreintje) en producties ook bijna alleen door Prodeje. Hier en daar deed LV en DJ Gripp mee aan een beat, en DJ Kaos produceerde een van de bonustracks (Marinate). Nummer 18 Hoo Ridin In Da Central staat hier niet op trouwens. Wat ik wil zeggen is dat ik Havoc en Prodeje geen ongelijk geef om alleen een groepje op te starten met af en toe een feature van 1 van de andere SCC leden. Was even verschieten toen ik er op lette en bijna alleen Prodeje en Havoc hoorde.
Maar kom, heel goed album, zeker 4 sterren waard vind ik. Ik ben erg blij dat ik deze origineel heb, aan een goed prijsje ook nog.

P.S. Dick Suckin Contest in gewoon geweldig.

grimy_jason
Gang Stories is classic....
Kende ik al tijdje, maar blijft een goede track....

Paar videos toegevoegd....

avatar van Kill_illuminati
Ongelooflijk hoe Tupac flipt op Gangsta Team. Een classic posse cut van de meest legendarische Bay Area rappers.

Kos schreef:
Inderdaad, dat was altijd enorm verwarrend (en vreemd).

Haha, de namen van de groep zijn sowieso erg verwarrend
Er is een Big Prodeje en een Young Prodeje is de groep
Er is een Havoc en een Havikk in de groep

Ik kan ze wel met gemak onderscheiden, maar aan het begin snapte ik er niks van

Jorge-E schreef:

Havoc rapt niet
Hij is de DJ Khaled van de groep en hij payt de dues

avatar van KILLERBEE99
De keerste keer dat ik dit luisterde vond ik echt helemaal niks, heb het nu nog eens geprobeert, en begrijp niet wat ik er toen zo slecht aan vond.

avatar van Dead_Presidents
Gangsta Team ?