Beady Belle - Home (2001)

Noorwegen
Jazz
Label: Jazzland

1. Ghosts (5:12)
  2. Moderation (5:19)
  3. Lose & Win (4:32)
  4. On the Radio (Interlude) (0:32)
  5. Drawback (7:14)
  6. Waiting (Interlude) (0:52)
  7. In a Good Way (5:37)
  8. Game (4:40)
  9. Mobile Bubble (5:33)
  10. Pantile (5:11)
  11. Consolatory Dance (8:55)
avatar van HiLL
Ik kende deze artiest niet, totdat ik het toevallig tegenkwam bij de site van Plato. Een lekkere cd met jazzy nummers. Goeie stem van de vrouw en een lekkere band.

avatar van HiLL
Jammer dat mensen het niet kennen verder, behalve 42. Het is en blijft een hele lekkere cd. Zeker nu ie opstaat op de hoofdtelefoon. Oee dan hoor je vaak net even die kleine, gekke geluidjes wat beter. Ja sterke cd. Beter dan de opvolger.

Can I Possibly Hurt You in a Good Way...aiii damn mmm.

Ik vind het heel lastig om een voorkeur uit te spreken over dit album en de opvolger, CEWBEAGAPPIC. Deze plaat is frisser, vernuftiger en bovenal trippier, maar CEWBEAGAPPIC is zo heerlijk zwoel. Bovendien vind ik dat de zang op die plaat veel beter tot zijn recht komt.

Ik heb een live-registratie van hun optreden op het Jazznojazz Festival in Zurich (2003) en dat is eigenlijk nog mooier dan de drie studio-albums samen.

avatar van Broem
Mooi debuut van Beate S Lech en haar band Beady Belle. Al jaren worden er top cd's gemaakt door deze band. Mooie laid back crossover jazz/pop muziek. Kan de concurrentie aan met Kari Bremnes. Top.

avatar van Leptop
Dit album moet nog wat groeien bij mij. Maar als eerste indruk prettige muziek om naar te luisteren. Ik ben niet bekend in deze jazzy lounge popachtige muziek, maar het is een mooie introductie om eens verder in te gaan grasduinen.

avatar van Broem
Leptop schreef:

Dat lounge achtige hoor ik er niet in terug. Crossover jazz/pop die door Beady Belle in perfectie wordt beheerst. Dat hoor je vooral terug op Beady Belle - At Welding Bridge (2010). Beste album wat mij betreft.

avatar van Leptop
Dank voor de tip!