Motörhead - Live 1983 (1991)

Label: Castle

1. Back at the Funny Farm (3:51)
  2. Tales of Glory (3:48)
  3. Shoot You in the Back (2:42)
  4. Marching Off to War (4:50)
  5. Iron Horse (3:50)
  6. Another Perfect Day (6:04)
  7. (Don't Need) Religion (2:56)
  8. One Track Mind (5:49)
  9. Go to Hell (3:31)
  10. America (4:35)
  11. Shine (3:28)
  12. Dancing on Your Grave (5:56)
  13. Rock It (4:14)
  14. I Got Mine (5:00)
  15. Bite the Bullet (1:50)
  16. The Chase Is Better Than the Catch (5:29)
avatar van Metalhead99
Zoals de titel al doet vermoeden, een live opname uit '83. Het is allemaal degelijk, maar Motörhead heeft zoveel live materiaal, dat een plaat als deze nogal overbodig aanvoelt.

avatar van Lonesome Crow
Ik heb hem zelf niet maar mij lijkt het een welkome toevoeging op het Motorhead live materiaal omdat er 8 nummers van "Another Perfect Day" (mijn favoriet van ze) op staan die volgens mij op geen andere live CD staan.
Ook nog eens met gitarist Brian Robertson, best wel bijzonder lijkt me.

avatar van B.Robertson
Er is vroeger een Picture Disc uitgebracht van deze bezetting. Een gedeelte staat op Meltdown, oude 3-CDbox van Castle. Go to Hell is waanzinnig goed met Robertson. Normaal gesproken al een favoriet nummer van me, maar de felle solo's van Robbo zijn veel mooier dan die van Clarke. Lemmy draagt het nummer op aan één of ander persoon. Deze opnamen zullen ze haast wel gebruikt hebben voor de 2-CD van Another Perfect Day. De kwaliteit van het geluid is lang niet optimaal maar dat valt te verwachten van zo'n semi-officieel product.

avatar van B.Robertson
Volgens Discogs is Live 1983 recorded at Sheffiled University 9th June 1983.

De bonusdisc van de 2CD uitgave van Another Perfect Day is live recorded at Manchester Apollo on 10 June 1983. Men nam dus twee shows met Robertson op. (I'm Your) Hoochie Coochie Man en (Don't Need) Religion werden voor de maxi-single van Shine gebruikt.

avatar van Brutus
Heerlijk live album van Motorhead. Ik vind hem niet overbodig. Dit is het eerste album voor mij met,
Brian Robertson. Er zullen er nog wel meer rond circuleren.