Lil' B - Rain in England (2010)

Hip-Hop / Avant-Garde
Label: Weird Forest

1. Birth to Life (3:44)
  2. Everything (5:52)
  3. Just Dream (4:53)
  4. Love Is Strange (3:36)
  5. My Windowsill (5:30)
  6. All Women (3:17)
  7. Earth's Medicine (6:11)
  8. I Am the Hellraiser (6:54)
  9. My Business (8:06)
  10. Hate Is Fear (6:30)
  11. Letter to Family (4:57)
  12. All My Life (5:38)
  13. Death (3:35)
  14. God Kissed Me (5:36)
tuktak
veel obscuurdere hiphop heb ik dit jaar nog niet gehoord: ambienthiphop.
meer spoken word eigenlijk, op jaren 80 scifi synths, zonder bass of wat dan ook met hiphop te maken heeft.
of je vind het volkomen bagger, of je vind het briljant. een tussenweg is er volgens mij niet.

rabbit
Inderdaad een beetje een aparte artiest dit. Vooral ook populair onder de hipsters geloof ik. Productief mannetje ook, hij brengt zo'n beetje om de twee weken een nieuw album of een nieuwe mixtape uit. Dit album zou je inderdaad onder de term "ambienthip-hop" kunnen scharen, maar echt goed vind ik het niet. De synths vind ik nogal goedkoop klinken en ik houd ook niet echt van "spoken word."

Maar als ik de users op last.fm moet geloven gaat het vooral om de SWAG SWAG SWAG. LIL B, THE BASSEEDD GOD!!!

avatar van toris
0,5
tuktak schreef:
of je vind het volkomen bagger, of je vind het briljant

Het eerste voor mij, en ik kan me niet voorstellen dat iemand dit goed kan vinden. Slappe en goedkope beats, met saaie synths die bedoeld waren melodieus te klinken. En dan die Lil B die er een beetje op loopt te lullen en zijn lelijke stem. Nee, dit is echt niks, en is het slechtste album dat ik ooit heb gehoord. Hij krijgt 0,5* van me, en heeft daarmee nog minder dan de albums van lil wayne en soulja boy ( 1* ).

avatar van MAS
MAS
Wow dit is iets anders dan ik gewend ben van Lil B. Dit had ik niet verwacht. Ik vind het nog steeds niet echt vet maar wel grappig dat hij zoiets uitbrengt.

avatar van Silky & Smooth
Heel apart dat deze schreeuwlelijk een album als dit uitbrengt. Ik vond Angels Exodus goed, na meerdere luisterbeurten zelf nog beter. Ook dit album is onverwachts boven de maat. De beats, zijn stem (incl. stembewerking) en de spoken-word manier van spreken zorgen voor een onheilspellend geluid. Hoewel de teksten niet echt diepgaand zijn klinkt Lil' B soms wel wijs. Ik vind hem nog niet echt geweldig, maar bijzonder is hij zeker!

bennerd
tuktak schreef:
of je vind het volkomen bagger, of je vind het briljant.

Ik ga voor dat eerste. Mijn hemel, dit lijkt nergens naar.