Susan Boyle - The Gift (2010)

Label: Syco

1. Perfect Day (4:31)
  2. Hallelujah (3:53)
  3. Do You Hear What I Hear? (3:55)

met Amber Stassi

4. Don't Dream It's Over (3:47)
  5. The First Noel (2:59)
  6. O Holy Night (4:04)
  7. Away in a Manger (2:56)
  8. Make Me a Channel of Your Peace (4:24)
  9. Auld Lang Syne (2:45)
  10. O Come All Ye Faithful (2:06)
avatar van KKOPPI
kippenvel.

avatar van Emile93
Alweer een werkelijkwaar prachtig album!

avatar van NewYorkCityLight
Wel weer een coveralbum. Waarom nemen ze niet de moeite om van deze vrouw een echte wereldster te maken.

avatar van Emile93
Dat is inderdaad wel jammer, maar ze zingt ook deze covers wel weer supermooi!

*Yugh, weer zoveel covers en dan ook van die platgetreden paden plus een album leuk voor de kerst*
Op deze manier gaat Susan Boyle het natuurlijk weer niet maken bij mij.
Toch was ik er wel benieuwd naar, want een stem heeft ze. En het is zo verdomde jammer dat ze haar dit soort dingen laten doen alhoewel ze dat zelf waarschijnlijk allemaal prima zal vinden.
Wat me opviel was dat haar stem zo jong klinkt op dit album. En ik durf het haast niet te zeggen, maar opener Perfect Day is eigenlijk best een mooie versie geworden, en dat komt uit de mond van een Lou Reed liefhebber die dit nummer best hoog heeft zitten.
Natuurlijk moet je dan wel een beetje van dit stijltje houden want anders is het waarschijnlijk te gruwelijk voor woorden.
Verder is de orkestratie op dit album erg mooi. Gelikt? Zeker. Maar liever mooi gelikt dan smerig afgelebberd zullen we maar zeggen

Zonder gekheid: de stem van Susan Boyle is mooi en het zou toch geweldig zijn als ze haar eens nieuwe nummers laten zingen die een beetje gedurfder zijn. Dan maar wat minder verkoop onder de huisvrouwen. Ik vrees dat het ijdele hoop is en ik vrees ook voor de houdbaarheid van haar carriere. De hype is immers over en als je dat dan wilt gaan rekken met albums die leuk zijn voor de kerst dan denk ik niet dat we nog jaren van haar gaan horen.
Het album staat helaas weer bol van de cliché covers en dan zeker die in het kerststraatje. Niets aan te doen verder en rond de kerstdagen als de familie aan de grote tafel zit heb ik er geen enkel bezwaar tegen als The Gift voorbij komt, hebben we daarna een jaar de tijd om het weer eens uit de kast te trekken.

Helaas kan ik er een niet al te hoge score aan gaan geven: daar vind ik het een te alledaags kerstplaatje voor geworden: het gaat redelijk van start maar dooft langzaam uit als een kerstkaars.

avatar van Waste Management
Wat een stem heeft dat mens zeg, mijn ouders zijn fans van haar. Alleen jammer dat het weer een cover-album is, Susan kan meer dan alleen covers zingen.

Op zich vind ik het nog niet eens zo heel erg dat het covers zijn, maar ook daarin is de keuze allesbehalve origineel en dat vind ik dan wel extra minpunten opleveren.

Ook hier gaat het om een oud verlept product.

avatar van niels94
Die vrouw op de cover heeft helemaal niets meer te maken met degene die toen bij die auditie naar binnen liep, zeg Lijkt er totaal niet op.

avatar van LucM
Deze vrouw kan heel mooi zingen, jammer dat het weer allemaal covers zijn.

Benno
Ik vind haar versie van Perfect Day best goed (goede clip ook!) maar helaas bevat de rest van deze plaat vooral kerstmuziek... daar hou ik dan weer helemaal niet van.

avatar van LucM
Kerstmuziek ... dat draai ik enkel rond kerstmis. En dan staat er bovendien het meer dan plat gecoverde Hallelujah op (voor Leonard Cohen betekent het kassa kassa) al vind ik haar versie (heb ik zopas beluisterd) best te pruimen.

avatar van rolandobabel
Dat koortje bij perfect day had niet gehoeven. Op haar eerste CD komt haar stem beter over.
Dit is meer een kerst CD. Leuk kado voor je moeder.

Misschien trouwens een idee om massaal deze als CD van het jaar te kiezen. Krijg je niet zo'n saaie, voorspelbare lijst van arcade fire, kanye west e.d.

avatar van Hans Brouwer
deric raven schreef:
Albumtitel komt bij mij over als een kerstkado dat je van je moeder voor een vergeten oude tante moet kopen. Beetje het bosje bloemen bij het tankstation als je 14 februari vanuit werk naar huis rijdt, en er plotseling achter komt dat het Valentijnsdag is. Ook hier gaat het om een oud verlept product.
Na het zien van de reclame spot heb ik vandaag "The Gift (2010)" gekocht. Susan Boyle is zeker niet de knapste dame die op aarde rondloop maar zingen kan ze als een lijster. "The Gift (2010)" is werkelijk een schitterend album dat de komende kerstdagen in huize Brouwer veelvuldig zal worden gedraaid. Ook mijn 19 en 18 jarige twee dochters zijn erg enthousiast over dit album .

Als ik dan het gequote bericht van Deric Raven lees dan denk ik:
1. Flauw!;
2. Heeft Deric "The Gift (2010)" überhaupt wel beluisterd?

De keuze van nummers staan mij niet aan.
Marketingstunt waar Mevr. Boyle totaal geen invloed op heeft.
Genoeg van haar eerste album gehoord om met deze conclusie te komen.

avatar van ThePrinceOfPop
1,5
Saai album . Wel een mooie stem heeft ze, dit moet verder dan cover albums.
Dit lijkt ook wel een kerst album (negatief bedoelt), allemaal nummers zoals stille nacht etc.

avatar van Vivemaker
Ik had ergens gelezen dat Lou Reed in eerste instantie niet wou dat Susan Boyle zijn lied Perfect Day coverde. Hoe is dit verder verlopen? Heeft Lou dan uiteindelijk toch maar toegegeven? Zo ken ik hem niet. Hij had gewoon bij dat standpunt moeten blijven

avatar van echoes
Het 2e album van sensatie Susan Boyle. Origineel? Nee. Hadden we dat verwacht? Nee. Is dat erg? Ook niet lijkt me, er is overduidelijk een enorme markt voor. Ze zingt daarbij prachtig en het is allemaal echt (koor, orkest), dus er zit toch echt wel heel wat muzikaliteit in. Ik ben dan wel benieuwd en ga zo'n album eens luisteren. Vrij neutraal, tikkie bevooroordeeld ook wel moet ik zeggen. Anyway, ik zet 'm op terwijl ik aan het werk ben op de computer. Niet erg aandachtig aan het luisteren dus, maar ook weer niet negerend.

Perfect Day vond ik helemaal niet gek. Mooie uitvoering. Hallelujah doet me dan bar weinig. Dat is wat mij betreft inderdaad te plat gecovered. 3 en 4 doen me ook erg weinig. Dan klinkt het overbekende kerstlied The First Noel door de speakers. Standaard kerst song, kan eigenlijk altijd wel. Als dan het koor inzet stop ik even met werken. Mooi! En ga weer verder.

Dan zet Susan O Holy Night in, een andere kerstklassieker. Begint mooi en ik werk lekker door.

En dan zing ze "Fall on your knees" ....... en ineens snap ik Simon Cowell's gezicht bij haar auditie. Ik wordt er helemaal stil van, brok in m'n keel. Dit raakt echt een gevoelige snaar. Het koor op de achtergrond helpt absoluut, sterker nog, is van wezenlijk belang. Ik luister de rest van het lied ademloos uit. Alleen al voor dit nummer de aanschaf absoluut waard! Maar dan komt het volgende nummer "Away in a Manger", weer zo'n kerstklassieker en weer een hemels mooie uitvoering waar ik helemaal stil van wordt. Ook hier is het jongenskoor een onmisbare factor van de magische klanken. Susan vind ik hier met iets te veel lucht zingen, maar dat jongenskoor op de achtergrond is zo belachelijk mooi. Out of this world! Deze 2 songs behoren wat mij betreft tot de mooiste opnames die ik in mijn zeer omvangrijke muziekcollectie heb.

"Make me a channel of your peace" is van bijna hetzelfde nivo. Daarna zakt het iets in met "Auld Lang Syne". Niet slecht, maar niet heel bijzonder en wat mij betreft ook te standaard.

De afsluiter is weer heel mooi met het knapenkoor. Wat een geweldige combinatie bij Susan's voice.

De 2 genoemde songs maken me echt sprakeloos. Brok in de keel. Hemels. En zo kan ik wel door blijven gaan. Moeilijk een score te geven. Zou deze cd niet meer willen missen, dus wat dat betreft de volle score, maar niet alles is van hetzelfde nivo. Onbeslist dus, maar ruim voldoende!