Giant Sand - Blurry Blue Mountain (2010)

Rock / Roots
Label: Fire

1. Fields of Green (3:34)
  2. Chunk of Coal (3:31)
  3. The Last One (2:35)
  4. Monk's Mountain (7:35)
  5. Spell Bound (2:41)
  6. Ride the Rail (3:52)
  7. Lucky Star Love (2:07)
  8. Thin Line Man (3:31)
  9. No Tellin' (3:28)
  10. Brand New Swamp Thing (3:39)
  11. Erosion (3:12)
  12. Time Flies (2:21)
  13. Better Man Than Me (5:07)
  14. Love a Loser (3:33)
avatar van thebestfreaks
"Between the crystal clear focus of your day to day and the luxury of sweet fuzzy sleep, we welcome you to the blurry blue mountain".

- Howe Gelb

Na een kwart eeuw Giant Sand is de nieuwe plaat "Blurry Blue Mountain". Een lekker slome plaat welke spanning in zich heeft en waar je energie van kunt krijgen, zoals Howe Gelb dat over kan brengen. Heerlijk !

kistenkuif
Met een soort nonchalance die grenst aan arrogantie schudt Gelb maar weer eens een reeks echt niet zulke geweldige songs uit zijn mouw maar die samengeraapt toch weer dat licht verslavende gortdroge geluid opleveren waarmee de band naam heeft gemaakt. Op zijn laatste twee solo-albums zakte hij voor mij door het ijs maar dit vind ik een mooi consistent sfeeralbum. De hoesafbeelding past daar goed bij.