Sophie Hutchings - Becalmed (2010)

Australiƫ
Neoklassiek
Label: Preservation

1. Seventeen (11:25)
  2. Sunlight Zone (4:48)
  3. Untitled (1:50)
  4. Portrait of Haller (7:42)
  5. Following Sea (2:33)
  6. Toby Lee (3:25)
  7. After Most (7:17)
  8. It Remains (4:43)
avatar van thebestfreaks
Wat een prachtige (modern-)klassieke cd, uitgebracht op Preservation, een label waar ik de afgelopen jaren al meer gehaald heb (Heather Woods Broderick, Grand Salvo).
Rustgevende melodieuze muziek waarin pianiste Sophie Hutchings soms wordt aangevuld met percussie, cello en viool.

before silence
Moeilijke bevalling deze plaat. Er staat niet één slecht nummer op, maar geen enkel blijft hangen. Het is me net allemaal iets te braaf. Er zijn genoeg artiesten in het genre die een stuk spannender - als dat hier al het juiste woord is - uit de hoek komen. Ik denk maar aan Olafur Arnalds of Ludovico Einaudi.

sxesven
It Remains vind ik echt wonderlijk, maar de rest vliegt allemaal iets onopgemerkter voorbij. Het blijft allemaal inderdaad (nog) niet echt hangen, ondanks dat ik het allemaal prettig klinken vind en er ook wel wat prettige vondsten in vind zitten. Niet verkeerd, maar nog niet zo geweldig als ik had gehoopt.