Elvis Presley - Elvis Sings Hits from His Movies, Volume 1 (1972)

Label: Camden

1. Down by the Riverside and When the Saints Go Marching In (1:57)
  2. They Remind Me Too Much of You (2:35)
  3. Confidence (2:34)
  4. Frankie and Johnny (2:36)
  5. Guitar Man (2:21)
  6. Long Legged Girl (With the Short Dress On) (1:30)
  7. You Don't Know Me (2:32)
  8. How Would You Like to Be (3:30)
  9. Big Boss Man (2:54)
  10. Old MacDonald (2:04)
avatar van spinout
Een opvallende hoes, maar dit is geen live album. Er staan toch wel enkele fantastische nummers op dit album. Ga ze ontdekken zou ik zeggen.

Deze lp kreeg ik van mijn ouders toen ik ongeveer 10 jaar oud was. Het was mijn eerste Elvis album en er zouden er in de daar op volgende jaren nog velen volgen.

avatar van nlkink
Ik herken deze ook meteen. Mijn oom en tante hadden 'm. En ik mocht 'm opnemen. Wisselvallig is de plaat wel. Toppers als Big Boss Man, Guitar Man en Long Legged Girl (With The Short Dress On) worden afgewisseld met spul als Old MacDonald of Confidence. En die hoes uit een andere periode wekt inderdaad de indruk dat het om een livealbum gaat. Maar zo zijn er wel meer te vinden.

avatar van fish
En het woord 'hits' in de titel is wel erg misleidend. Alleen Guitar Man is een hit geweest, en dan nog een erg bescheiden hit. Bovendien komt Guitar Man, net als Big Boss Man, niet uit films. Ze zijn alleen beiden als bonus nummers toegevoegd op een soundtrack.
Wel twee topnummers. Met name Big Boss Man verdient een beter lot. Spotify die maar eens...

avatar van radio 538
Lp Gekocht voor amper €1 op de rommelmarkt

avatar van spinout
Op dit album staan enkele van Elvis' slechtste nummers, maar gelukkig ook enkele geweldige nummers. Het is niet moeilijk het kaf van het koren te scheiden.

spinout schreef:

Misschien wel het slechtste Elvis album dat ooit door RCA is uitgebracht, en dat nota bene in 1972...... Was het de schuld van Parker of de platenbonzen dat dit kon gebeuren? Vrees echter dat Elvis zelf ook niet vrij uit ging.
Als kritische Elvis fan is het ook wel mijn grootste verwijt aan Elvis dat hij zelf heeft toegestaan dat zijn artistieke, muzikale kwaliteiten niet voldoende zijn benut......durf zelfs wel te stellen dat deze voor een belangrijk deel zijn verkwanseld. Opgeofferd aan de commerciele belangen van met name Parker.