Suede - The Best Of (2010)

Rock / Pop
Label: V2

1. Animal Nitrate (3:27)
  2. The Beautiful Ones (3:50)
  3. Trash (3:46)
  8. The Wild Ones (4:47)
  9. The Drowners (4:09)
  10. Stay Together (4:16)
  11. Lazy (3:20)
  12. Everything Will Flow (4:39)
  13. We Are the Pigs (4:18)
  14. Can’t Get Enough (4:00)
  15. Electricity (4:38)
  16. Obsessions (4:11)
  17. She’s in Fashion (4:55)
  18. Saturday Night (4:28)
  19. Pantomine Horse (5:48)
  20. My Insatiable One (2:59)
  21. Killing of a Flashboy (4:08)
  22. This Hollywood Life (3:46)
  23. Europe Is Our Playground (5:40)
  24. My Dark Star (4:25)
  25. Sleeping Pills (3:50)
  26. By the Sea (4:19)
  27. She (3:36)
  28. Heroine (3:18)
  29. The Living Dead (2:52)
  30. To the Birds (5:22)
  31. The Big Time (4:30)
  32. The 2 of Us (5:41)
  33. The Asphalt World (9:23)
  34. Still Life (5:16)
  35. The Next Life (3:39)
Een verzamelaar...zucht..
Ik ben enorm fan van Suede, maar dit is weer geldklopperij.

Muziek: 5 sterren
Idee: 0.5 ster

Ik koop hem ook niet.
Ik heb geld over voor originaliteit, niet voor volgevreten platenbazen.

Geldklopperij zeker, als je ze wil steunen kan je beter de solo-albums van Brett Anderson kopen. Is trouwens ook erg mooie muziek.

Overigens valt het met de hoeveelheid Suede-verzamelaars nog wel mee: een b-kantenverzamelaar en een singlesverzamelaar die niet meer up-to-date was. Dan is dit wel beter, alhoewel je net zo goed alle albums kan kopen. Zoveel meer tracks in totaal zijn dat ook niet.

avatar van Lost
Tja, ik heb minder problemen met verzamelaars. Meestal heb ik de originele albums, maar zo'n verzamelaar is wel gemakkelijk voor in de auto of zo... Alle goede nummers op een schijfje...

Het is weer wat anders als dit de XX-ste verzamelaar zou zijn...

avatar van SirNoodle
tja, verzamelaar om de comeback/reünie-tournee te ondersteunen... toch wel geldklopperij want heel veel songs maar heel weinig speciaals.

Zie ook de verzamelaar van dEUS (no more load music): gewoon wat albumtracks samengooien kan iedereen tegenwoordig... als ze er dan toch wat werk van maken, en zoals hier kiezen voor een dubbel-cd, waarom dan niet wat alternatieve versies, wat covers, wat oudere tracks, wat live-songs, zelfs wat demo's mogen (ook al vind ik die re-issue trend van veel cd's ook maar 'veel geblaat en weinig wol').

maar goed, ook niet te negatief doen want de songs staan als een huis, en er zitten heel wat bekende en minder bekende (voor de niet-reguliere fan) pareltjes tussen. Kopen aan de laagst mogelijke prijs zou ik zeggen, en dan genieten

en @Herman: wat bedoel je dat de vorige verzamelaar (singles) niet meer up-to-date is? Er is toch geen nieuw werk meer van hen verschenen sindsdien.

avatar van starsailor
Lost schreef:

Tsja, ik bepaal toch altijd het liefst zelf wat goede nummers zijn en wat niet. Dus dit soort handige verzamelaartjes maak ik liever gewoon zelf. De verzamelaar is dan beter en een stuk goedkoper.

avatar van vigil
Overigens is deze verzamel cd niet heel duur. Het is een 2 cd voor iets van 13 euro. Dus dat valt dan nog wel mee. Overigens is heel veel van Suede niet meer leverbaar dus kan de beginnende Suede liefhebber hier nog mee aan de haal gaan. De hoes is trouwens wel verschrikkelijk lelijk dus daar hoef je het niet voor te doen.

avatar van PEN15
Welgeteld één liedje van A New Morning.

avatar van snarf349
Totaal overbodig, maar toch wil ik 'm hebben.

SirNoodle schreef:

Klopt, ik was even abuis. Is het al zo lang geleden dat Suede ermee ophield...

avatar van PEN15
snarf349 schreef:
Totaal overbodig, maar toch wil ik 'm hebben.

Ik wil hem ook hebben. Ik vind de cover best wel mooi hoor, toch wel een verbetering ten opzichte van bv de head music cover.

Er worden wel even 35 nummers van voornamelijk de eerste drie albums opgekwakt, huppakee, maar dan slechts een nummer van a new morning? Ik had positivity er op zijn minst ook op verwacht.

avatar van titan
titan (crew)
SirNoodle schreef:
gewoon wat albumtracks samengooien kan iedereen tegenwoordig...

Dat is hier allerminst het geval. De bandleden hebben de cd zelf samengesteld. Dan weet je ook gelijk wat ze van hun laatste album vinden...

Milestones
Al met al toch een mooi Sinterklaas kado voor de Suede instappers onder ons. Je hebt in een aankoop een berg prachtige muziek. Maar een surprise is het niet. Zelf beperk ik met tot de reguliere albums, bovendien is de beste verzamelaar deze
Suede - Sci-fi Lullabies (1997)

avatar van Lost
Ging hem niet kopen maar voor 10 eur in mediamarkt kon ik hem toch niet laten liggen... Ik heb enkel de eerste twee platen en zo ben ik toch mee met de rest...

khonnor
tja, een verzamelaar van suede. een zeer gelukkige keuze met de focus op de eerste 3 albums en een aantal prachtige b-sides.

resultaat; een prachtplaat, en een geweldige introductie voor potentiele nieuwe fans. nu hopen dat evt nieuw werk de kwaliteit van de eerste 3 platen haalt;

en even zachtjes zuchtend verzuchten dat dergelijke kwaliteit maar zelden bovendrijft...

avatar van Joy4ever
Uiteraard verdiend deze verzamelaar de volle mep. Topband.

avatar van Omsk
PEN15 schreef:
Welgeteld één liedje van A New Morning.

Lijkt me een prima idee. Together is het enige topnummer dat ik mis op deze verzamelaar.

Prima verzamelcd! Alleen, waar is "High Rising"?

avatar van Joy4ever
WimvanNugteren schreef:
Prima verzamelcd! Alleen, waar is "High Rising"?
Dat begrijp ik ook niet Wim . "Stop making me older, start making me new"

Zo nu kan ik al mijn Suede albums op marktplaats zetten

avatar van Screenager
Ik ben ook niet echt een verzamelaar-man, denk eigenlijk dat ik enkel Oasis-verzamelaars heb, maar deze is nu toch besteld. Lijkt me een ideaal plaatje om Suede wat te leren kennen tegen de Lokerse Feesten.

avatar van Screenager
Zeer zeer zeer blij met deze aankoop! Meteen 2uur en een half muziek en dat nagenoeg constant van een zeer hoog niveau, voor een luttele 9€50. De stem is bij momenten nog wat wennen, maar muzikaal vind ik dit werkelijk geweldig. She's in fashion om nu maar iets te noemen, is uiteindelijk zeer poppy, maar dat melodietje vind ik werkelijk geniaal. Voorlopig wel een voorkeur voor disc 1, met dat ongelooflijk sterke begin, maar daar wil ik absoluut niet mee gezegd dat disc 2 van een laag niveau zou zijn.
Zeer blij dat ik deze groep op deze manier meteen heb leren kennen. Alweer met dank aan MuMe.
Verder denk ik dat bvb een Muse toch geregeld eens naar Suede heeft geluisterd voor zij eraan begonnen.

avatar van LucM
Vind ik ook een prima compilatie, de reguliere Suede-albums zijn moeilijk te vinden of te duur en dan is deze compilatie voor net geen €10 een goede optie (en er staat meer op dan Singles). De stem kan in het begin inderdaad een struikblok zijn, het doet ook wat kitscherig aan maar Brett Anderson is niettemin een prima zanger die zowel stevige rocknummers als ballads moeiteloos aankan. Britpop met een knipoog en een vleugje kitsch en soms ook wat bombast maar bovenal sterke en aanstekelijke songs. Jammer dat deze band buiten Groot-Brittannië nooit echt is doorgebroken.

avatar van Rinus
Fantastische verzamelaar van de Britse band met het aparte gitaargeluid en ook het aparte stemgeluid van Brett Anderson. CD 1 bevat de singles, CD 2 de B-kanten en album tracks. Al het essentiele staat hier wel op, en is mooi gere-mastered.

avatar van HansVon
Wat een mooie verzamelaar is dit toch! Vooral cd2 wmb.
Pantomine Horse ev !!!!