The War on Drugs - Future Weather (2010)

Label: Secretly Canadian

1. Come to the City #14 (0:57)
  2. Baby Missiles (3:32)
  3. Comin' Through (3:25)
  4. A Pile of Tires (3:54)
  5. Comin' Around (0:59)
  6. Brothers (5:16)
  7. Missiles Reprise (2:22)
  8. The History of Plastic (8:07)
avatar van OmeWillem
Ben heel benieuwd naar deze EP, een zoethoudertje om de periode tot het volgende album (volgend jaar) te overbruggen. Comin' Through is al een lekkere lektrack.

avatar van OmeWillem
Ik ben begonnen aan mijn eerste luisterbeurt. Het begint ouderwets goed met soundscapes, ruis en synth.

avatar van philtuper
Idem. klinkt weer lekker zweverig. En de zang doet me nog meer aan Dylan denken...

avatar van TJN
TJN
Dit hoor ik het liefst in langere uitgesponnen nummers met diezelfde zweef-kenmerken zoals goed te horen is in het laatste nummer The History Of Plastic. Meer dope in de plaat en effecten en dan een heel album vol. Maak een aantal nummers wat langer met experimenteel psychedelisch gezweef en hatsiekeflats.. waarom denkt niemand daaraan bij Secretly Canadian?

avatar van TJN
TJN
Ja goed man.

avatar van KKOPPI
De tweede track is magisch.

MrMusic
KKOPPI schreef:
De tweede track is magisch.

Ben ik met je eens.

avatar van De Daniël
Heerlijke uitgeklede versie van Brothers staat hier op. Comin' Through is voor mij ook een van de beste nummers van de heren.

avatar van frolunda
Leek me en mooi opstapje naar Lost in a dream maar het resultaat valt me toch tegen.Eigenlijk kan alleen Comin' through me bekoren.

avatar van Lennonlover
frolunda schreef:

Maar dat is dan ineens ook wel een topper. Wat een golf van emoties dat het nummer steeds weer bij me oproept.

avatar van Lennonlover
frolunda schreef:

Check ook 'Brothers'. Fantastische versie op hun volgende plaat Slave Ambient. Ben een jaar of 3 verslaafd geweest aan dat lied.

bas1966
ik wil graag ´a pile of tires´highlighten omdat ik WoD meestal nogal mainstream vind.
t.o.v. de bands waarmee ze vergeleken worden (verve/dylan/springstreen) mag het dus wel wat spannender. bij dit nummer is dit het geval.
als ik dit hoor mis ik echt the verve !