Smoke Fairies - Through Low Light and Trees (2010)

Folk / Blues
Label: V2

1. Summer Fades (4:11)
  2. Devil in My Mind (4:46)
  3. Hotel Room (4:11)
  4. Dragon (2:37)
  5. Erie Lackawanna (4:34)
  6. Strange Moon Rising (3:25)
  7. Morning Blues (3:39)
  8. Storm Song (4:16)
  9. Blue Skies Fall (3:04)
  10. Feeling Is Turning Blue (3:51)
  11. After the Rain (3:18)
avatar van Thomzic
Jessica Davies en Katherine Blamire, twee Britse dames die een puike folk album afleveren. Ingrediënten zijn Tori Amos en PJ Harvey, voeg hierbij nog een vleugje Joni Mitchel bij. Hele prettige folk muziek die heel vertrouwd klinkt ,maar wel één met een eigen karakter. Instrumentatie is dromerig door de strijkers en zang, en soms iets pittiger door een zwaarder aangezette riff. Een uitstekende plaat voor deze gure dagen en een leuk debuut!

avatar van Bijdevaate11
Gezien in Newcastle in februari!!! echt top toch wel vernieuwend de manier waarop zie die soort keltische manier van zingen gebruiken! ik had het nog nooit zo gehoord!

avatar van PaulKemp48
Geen zwakke momenten op deze afwisselende plaat! Zonder meer een parel welke ik graag met een halfje verhoog en de volle mep geef!

Smoke Fairies, 2 Engelse dames dis toen ze van plan waren om muziek te maken eerst naar United States zijn gegaan om de blues folk te ondergaan. Iets daarvan hoor je nog wel op deze plaat, die verder vooral Engelse folk bevat. In commentaren wordt ook de naam van Sandy Denny genoemd. Jack White heeft een vroegere single van hen geproduceerd, dus ze weten wel mensen te strikken. De muziek is prima, folk achtig maar met uitstapjes. Hierdoor wordt het wat afwisselender en verdrinkt het niet in depressie. Het blijft aan de goede kant van melancholische gevoelens. Mooi, het is trouwens geen debuut, ze hadden al eerder een plaat en ep s uitgegeven.