Afro-Beat Airways: West African Shock Waves (2010)

Duitsland
Jazz / Funk
Label: Analog Africa

1. Uppers International - Dankasa (3:36)
  2. Apagya Show Band - Ma Nserew Me (4:03)
  3. K. Frimpong & His Cubano Fiestas - Me Yee Owu Den (8:52)
  4. Marijata - Break Through (5:06)
  5. Ebo Taylor & The Sweet Beans - Odofo Nyi Akyiri Biara (9:54)
  6. Orchestre Abass - Awula Bo Fee Ene (3:45)
  7. Itadi - Live in Other World (5:05)
  8. Apagya Show Band - Mumunde (3:02)
  9. Cos-Ber-Zam - Né Noya (4:10)
  10. 3rd Generation Band - Obiye Saa Wui (3:56)
  11. Orchestre Abass - Operation Bye-Bye (3:25)
  12. Pagadeja - Okpe See (4:11)
  13. De Frank Professionals - Afe Ato Yen Bio (4:41)
  14. African Brothers Band - Ngyegye No So (6:17)
  15. Uppers International - Neriba Lanchina (4:04)
  16. Ebo Taylor & The Pelicans - Come Along (5:59)
uilenei
Woohoo, op vinyl aangeschaft.
Schitterende verzamelaar. Funky , psychedelica, jazzy, soul; en allemaal met dat extra wat Afrika te bieden heeft, de heerlijke ritmes.

4,5 sterren.

avatar van philtuper
???

avatar van Manfield
Weer een erg sterke verzamelaar van Analog Africa. Het betreft voornamelijk werk uit Ghana en Togo, West Africa. De regio staat bekend om de fantastische afrobeat en afro-funk die er gemaakt is. Zeker ook in Nigeria. Deze verzamelaar is daarom voor mij extra leuk omdat het voornamelijk minder bekende muziek uit Togo en in mindere mate ook Ghana een mooi podium geeft. Dit hele album swingt en funkt op een heerlijke energieke manier. Wat een speelse en psychedelische ritmes komen er toch voorbij op dit album! 4.5* voor wederom een sterke verzamelaar van Analog Africa, goed samengesteld en een hele mooie inhoud! Shout out voor : African Brothers Band - Ngyegye No So

avatar van Venceremos
Het merendeel is juist Ghanees, 13 om 3. Deel 2 is nóg beter.

avatar van Manfield
Ja dat klopt. Alleen Ghanese muziek is in het westen meestal bekender dan de muziek uit Togo.