Mortifera - Maledictiih (2010)

1 stem

Frankrijk
Label: Apparitia

1. Drame Macabre (1:58)
  2. Portrait Sanglant (2:59)
  3. La Valse Mortuaire (3:21)
  4. Givre Nocturne (5:07)
  5. Agonie (3:36)
  6. Pale Comme le Néant (4:31)
  7. Complainte Nécromantique (4:13)
  8. Jusqu'au Dernier Souffie (4:20)
  9. Averse de Larmes Froide (4:32)
Sammael
Matig album. Waar de voorganger me nog wist te charmeren doet deze me een heel stuk minder. Neige (bekend van Alcest) maakte daar nog deel uit van de bezetting, maar is inmiddels weg. Ik weet niet in hoeverre hij verantwoordelijk was voor het creatieve proces, maar dat proces heeft op 'Maledictiih' in ieder geval tot veel matigere resultaten geleid dan bij de voorganger. De donkere sfeer van dat album is grotendeels verdwenen, waardoor de nummers hier eigenlijk neerkomen op oninteressante, vrij standaard Black Metal. Bovendien was de stem van Neige natuurlijk ook gewoon erg goed, en de vocalen op dit album kunnen er bij lange na niet aan tippen. Zoals het er nu uitziet lijkt Mortifera me typisch zo'n project dat het bij één full-length had moeten laten.