Véronique Sanson - Le Maudit (1974)

1 stem

9. Les Cloches de Carmel
  10. Bouddha
  11. On M'attend La-bas
Stijn_Slayer
Véronique Sanson is volgens mij nooit echt internationaal doorgebroken, al was (is?) zij zeer populair in Frankrijk.

Ik leerde haar kennen dankzij haar huwelijk met Stephen Stills van 1973 tot 1981 ('Christopher' gaat dan ook logischerwijs over hun zoon). Volgens sommigen is de invloed van Stills groot geweest op haar, maar dat vind ik wel meevallen. Wel speelt Stills basgitaar op 'On M'attend La-Bas'. Ook doen enkele bevriende muzikanten van Stills mee, waaronder: Joe Lala, Donnie Dacus, Kenny Passarelli, Russ Kunkel, Leland Sklar en Conrad Isadore.

Het leidt ertoe dat enkele nummers soms wat naar Manassas hinten, maar nogmaals: het is Sanson's eigen album.

Verwacht geen traditionele chansons, het is eigenlijk gewoon Franstalige pop/rockmuziek van een goed niveau.