Intronaut - Valley of Smoke (2010)

Label: Century Media

1. Elegy (6:36)
  2. Above (6:10)
  3. Miasma (7:51)
  4. Sunderance (3:29)
  5. Core Relations (6:39)
  6. Below (4:22)
  7. Valley of Smoke (8:34)
  8. Past Tense (5:56)
  9. Vernon *
avatar van hoi123
Klinkt heel erg veelbelovend, deze nieuwe van Intronaut.
Veel afwisselender en melodieuzer. Er is zelfs cleane zang, iets waar ik al op hoopte. Gelukkig zijn de geweldige grunts van Dunable nog steeds aanwezig en zijn de drums minstens even goed, zo niet beter dan het vorige album.

avatar van Don Cappuccino
Ik wacht even met een beoordeling, maar dat gaat misschien wel 5 sterren worden. De evolutie van deze band is een beetje vergelijkbaar met Mastodon, er is nu veel meer cleane zang. De productie is ook helderder dan op Prehistoricisms. De jazzy bas hoor je nog beter en de drums zijn nog gestoorder dan op het vorige album. Echt jammer dat deze band heel erg onbekend is, ze zijn een van de beste Metalbands van de laatste 10 jaar. Hij komt sowieso in mijn top 10 van 2010.

avatar van Tha)Sven
Inderdaad Don, heel erg sterk en de opmerking van de ontwikkeling van de band in de richting van Mastodon klopt wel ja. Er zijn ook wel wat vergelijkingen te maken met het laatste album van Mastodon. Heerlijk progressief hoor, een van de eerste postieve verrassingen dit jaar. Ook bij mij zeker top 10 materiaal.

Heb m net voor het eerst op staan, klinkt niet verkeerd! Ik vermoed een enorme vooruitgang, eerst nog maar een paar keer luisteren.

avatar van wizard
Nu aan het luisteren op de 3voor12 Luisterpaal. Klinkt veelbelovend, later nog maar eens een paar keer luisteren voordat ik een oordeel vel. Prehistoricisms bleef net niet goed hangen bij me. Dat lijkt hier niet het geval te zijn. Zelfs voor een internetstream klinkt het goed, lekker knorrende bas, spannend drumwerk.

avatar van robbizzel
damn, wat een heerlijke plaat weer.

avatar van strebge
warmlopertje voor het aankomende album:
YouTube - Intronaut - New Album Coming In 2013

Wat een geweldige sound weer..

avatar van robbizzel
klopt ja, en wat een heerlijke groove heeft die drummer toch!!

avatar van Kronos
Veel aandacht lijkt er niet meer voor dit album. Maar kijk eens naar dat verdiende stemgemiddelde. Valley of Smoke kan zich prima meten met albums van grotere namen als Mastodon en Baroness.