Ron Sexsmith - Ron Sexsmith (1995)

Canada
Label: Interscope

1. Secret Heart (3:16)
  2. There's a Rhythm (3:11)
  3. Word We Never Use (3:04)
  4. Summer Blowin' Town (2:19)
  5. Lebanon, Tennessee (2:58)
  6. Speaking with the Angel (3:38)
  7. In Place of You (3:34)
  8. Heart with No Companion (3:10)
  9. Several Miles (3:40)
  10. From a Few Streets Over (2:43)
  11. First Chance I Get (2:04)
  12. Wastin' Time (2:47)
  13. Galbraith Street (3:08)
  14. There's a Rhythm (3:25)
avatar van musicfriek
Liefhebbers van Damien Jurado, Elliott Smith etc. kunnen dit gerust eens proberen. Typische singer/songwriter muziek die erg prettig in het gehoor ligt. Toch wel een mooie ontdekking, deze Ron Sexsmith. Zijn nieuwste Time Being is nog even wat beter dan deze. Aanrader!

avatar van Droombolus
Toch net even te oppervlakkig voor mij. Hij schrijft popliedjes, moet het dus vooral van zijn komposities hebben en de enige topper die ik op deze CD aantref is Secret Heart.

avatar van muziekobsessie
ho ho, ben al vanaf deze plaat fan van deze meneer en heb m live ook vanaf 96 gevolgd. Met andere worden deze is onbetwist zijn beste. Omgepolijst en puur!!!!
dat wou ik ff kwijt

avatar van Droombolus
Ik heb toch echt meer met Retriever ........

johan69
een regelrechte klassieker deze 1e van Sexsmith met als absolute hoogtepunten "Galbraith Street", "Wastin' Time", "Lebanon, Tennessee", "There's a Rhythm", "Secret Heart", "Words We Never Use", "Several Miles", "Speaking with the Angel" , kortom zo ongeveer het hele plaatje. Blijft bloedstollend mooi.

ThereThere
johan69 schreef:
Blijft bloedstollend mooi.

Klopt; debuut van een ontwapenende schoonheid. Vooral laatste 2 songs "Waistin' Time" en "Galbraith Street" zijn in al hun eenvoud onweerstaanbaar. Komt waarschijnlijk ook doordat "Galbraith Street" zo treffend herinneringen oproept aan mijn eigen jeugd en ouderlijke woning.

avatar van muziekobsessie
kwam er pas achter dat heart with no compasion van leonard cohen is, op various positions. Vind overigens there's a rythm 2e keer echt overbodig ook al is die van mijn favoriet Daniel lanois.

ThereThere
muziekobsessie schreef:

Mee eens; datzelfde heb ik trouwens ook met de remix "Gold in them hills" op Cobblestone runway. Hoe mooi de toevoeging van Chris Martin ook is (had dan voor deze versie gekozen, maar niet allebei).

avatar van rolandobabel
Volgens mij wil Tim Knol heel graag op Ron Sexsmith lijken, alleen haalt Ron Sexsmith de hoge uithalen wel......

kuifenco
wie is dat gassie? dacht ik bij eerste blik op de hoes. onvermoed begin van een langdurige liefde.