Broken Social Scene - Feel Good Lost (2001)

Canada
Label: Noise Factory

1. I Slept with Bonhomme at the Cbc (5:26)
  2. Guilty Cubicles (3:04)
  3. Love and Mathematics (5:45)
  4. Passport Radio (5:45)
  5. Alive in 85 (5:15)
  6. Prison Province (1:43)
  7. Blues for Uncle Gibb (6:59)
  8. Stomach Song (4:30)
  9. Mossbraker (5:33)
  10. Feel Good Lost (1:51)
  11. Last Place (8:26)
  12. Cranley's Gonna Make It (5:24)
avatar van nevyn
Dit album is anders dan hun volgend werk. Er zit meer een ambient tintje aan, en is daarom niet minder goed, maar wel minder 'rakend'. De andere albums doen meer met je. 4,5*

lekker trippy album! 4*

avatar van Reint
Is dit een goede instapper?

neen, ik zou beginnen met You Forgot It In People

avatar van Reint
Zal ik doen.

avatar van Osiris Apis
In vergelijking met latere albums vind ik dit album maar saai. Veels te ambient en bijna geen zang.

avatar van waxs
Ik vind het daar in tegen wel lekker, lekker kalm sfeertje. Maar als ik de reactie hier lees lijkt het erop dat de opvolgers nog een stapje hoger liggen. Mijn stem neigt naar de 4* maar laat ik voorlopig op een 3,5* staan.

avatar van Martn
Mijn eerste kennismaking met 'Broken Social Scene' en zeker geen onaangename. Bij het eerste nummer krijg je gelijk het ambient sfeertje te pakken. Elk nummer apart lijkt zijn eigen sfeer uit te dragen en dit zorgt ervoor dat het album als geheel me toch niet overtuigde; de overkoepelende lijn mist. Waarschijnlijk is de diversiteit van artiesten waaruit 'BSS' bestaat hiervan de oorzaak. Toch een aantal lekkere nummers en een onverwacht frisse afsluiter. 3.5*

avatar van Kos
Kos
Die niet zo overkoepelende lijn hoort denk ik een beetje bij BSS. Bij You Forgot It in People is dat ook al zo.

Aan de andere kant houdt het het album wel lekker fris.

avatar van wooz
Super. Heel apart, niet echt te vergelijken met het latere werk.

avatar van Blue88
Een prachtig album voor in de latere uurtjes. Heel vreemd, maar het voelt als zijde aan de oren.

avatar van Rain King
Ondergewaardeerde plaat van Broken Social Scene. Lijkt helemaal niet op later werk, maar dat hoeft niet te betekenen dat het niet goed is Hele fijne, atmosferische plaat is dit.