Royal Republic - We Are the Royal (2010)

Zweden
Punk / Rock
Label: OnFire

1. The Royal (1:35)
  2. President's Daughter (2:29)
  3. Walking Down the Line (2:07)
  4. All Because of You (2:58)
  5. Good to Be Bad (2:46)
  6. Full Steam Spacemachine (3:28)
  7. Cry Baby Cry (2:39)
  8. Tommy-Gun (2:34)
  9. I Must Be Out of My Mind (1:59)
  10. Underwear (2:00)
  11. 21st Century Gentlemen (3:08)
  12. The End (2:30)
  13. OIOIOI (4:47)
avatar van Koerok
Van de week gehoord bij Giel. Aangename verrassing, helemaal mijn muziek. Lekkere hoekige rifs, totaal niet origineel, maar wat geeft het? Beter goed gejat dan slecht bedacht. Heerlijk geluid, dat vaak doet denken aan Franz Ferdinand en soms aan The Hives (ook uit Zweden trouwens).
Favorieten: Tommy Gun, Full Steam Spacemachine, All Beacause of You en Cry Baby Cry.
Een dikke 4.0!

Check it out via YouTube.

avatar van Gründafjørdøhur
Kwam dit album vandaag op luisterpaal tegen en die naam kwam me ergens bekend van voor, dus ben het toen ook maar gaan luisteren
Ja, doet me vooral denken aan Danko Jones dit, ja en The Hives ja. Royal Republic maakt simpele rock met af en toe wel een lekkere riff bijvoorbeeld die van Full Steam Spacemachine. Niks tegen op dit soort rock. Groot minpunt is wel dat de stem van de zanger na een nummer zwaar irritant begint te worden.

Gründafjørdøhur schreef:

echt? heb ik geen last van hoor.

Leuke plaat, ik kwam ze tegen tijdens een reis naar Dublin. Moet zeggen dat de leukere nummers voor mij aan het einde van de CD staan.

ze hebben veel weg van The Hives zeggen jullie, dan ga ik dat ook maar eens opzoeken.

avatar van WesleyX16
The Hives?! Ja nu je het zegt... Vooral de tweede stem. En zij komen ook uit Zweden.