The Ghost of a Saber Tooth Tiger - Acoustic Sessions (2010)

Folk
Label: Chimera

1. Lavender Road (4:03)
  2. Jardin du Luxembourg (2:34)
  3. Candy Necklace (4:20)
  4. Shroedinger's Cat (2:50)
  5. Rainbows in Gasoline (3:49)
  6. Dark Matter (5:18)
  7. Robot Boy (4:24)
  8. The World Was Made for Men (3:33)
  9. Song for James (4:51)
avatar van muziekobsessie
Het regent ontdekkingen ineens, dit is Sean Lennon's nieuwe band die samenzingt met Charlotte Kemp-Muhl. En moet zeggen dat dit inslaat als een bom bij mij thuis. en dan vooral de eerst 3 studiotakes te beluisteren via hun officiele site. Verslavend tot op 't bot. Echt prachtige verrassende samenzang met spooky Tim Burton achtige toetsen wat me met weemoed terug doet denken aan 't belgische "Flowers for breakfast" dat vooral live weergaloos was.
Maargoed deze cd is ook prachtig vooral Dark Matter White Noise met 't grappige "wake me over thousand years, when computers can shed tears"
geproduceerd door Mark ronson???

Je moet dit zien als smakelijk voorafje voor het komen van de eerste studioplaat die, en let op mijn woorden, gaat inslaan als een bom!!

14 december in Paradiso bovenzaal(waar anders?? alles speelt eerst hier) grote kans dat ik erbij ben

Fijne, lieve, warme liedjes die werken als een haardvuur tijdens natte herfstavonden.
Het klinkt cliché maar het dekt voor mijn gevoel toch de lading als het gaat om Acoustic Sessions van The Ghost of a Saber Tooth Tiger die ik ben gaan beluisteren door het enthousiasme van user muziekobsessie. Een enthousiasme dat ik deels met hem deel, want hoe mooi ook; ik werd er vooralsnog niet door van mijn sokken geblazen. Maar dat is tegenwoordig ook niet meer zo makkelijk met al die bandjes die elke dag om je oren vliegen.
Toch denk ik wel dat mijn enthousiasme nog zou kunnen gaan groeien zoals een ander akoestisch getint album, dat van Philip Selway, dat ook deed. Ik begrijp de aanbeveling voor deze cd ook wel: folk (doet me soms wat aan Elliott Smith denken), ondanks de soberheid toch een rijk geluid..... ingrediënten die mij er wel toe kunnen aanzetten om dit langzaamaan in mijn muzikale armen te gaan sluiten. Het zijn die subtiele muzikale toevoegingen die het hem doen op dit album.
muziekobsessie schreef:
Echt prachtige verrassende samenzang met spooky Tim Burton achtige toetsen

Die voelde ik heel soms ook wel. Het deed me een beetje denken aan het album London Town van The Magic Theatre.

Ondanks dat het niet hemelbestormend is en ik niets nieuws hoor is dit wel degelijk een uitstekende tip en ik ben dan ook erg benieuwd naar wat de toekomst dit bandje gaat brengen.