Michele O'Malley - Saturn Rings (1969)

Folk
Label: ABC

1. Would You Like to Go (2:33)
  2. Blind as You Are (2:54)
  3. Song to a Magic Frog (3:43)
  4. Fallen Angel (3:32)
  5. Spinning, Spinning, Spinning (3:24)
  6. Know Yourself (4:39)
  7. Musty Dusty (5:08)
  8. Lament of the Astro Cowboy (8:09)
  9. White Linen (2:31)
  10. Misty Mirage (3:51)
  11. Believe You (4:00)
avatar van willemmusic
Obscure cultplaat!
Psychedelische folk met bijdragen van Illustere musici als Curt Boettcher, Lowell George en Elliot Ingber. Om er een paar te noemen...
Michele was achtergrondzangeres bij, alweer, Curt Boettcher en op vele andere meer of minder onbekende westcoastundergrondlp's. Dit is haar enige soloplaat.
Michele's smaak en stem schieten vele kanten uit (en soms door). Smullen dus !

avatar van Droombolus
Blijf het jammer vinden dat Curt Boettcher dit album niet geproduceerd heeft want ik vind het een beetje een rammelend geheel. De grote trekkers zijn voor mij de nummers die Curt voor deze plaat aanleverde. Zijn eigen en IMO veel smaakvollere, uitvoeringen van nummers als Misty Mirage en Astro Cowboy zijn te vinden op CDs van piepkleine archival & re-release labels als Poptones ( Misty Mirage ) en Sound City ( Another Time ).

Nog even een leuk weetje: Dit was Lowell George's eerste klus als studio muzikant, hij is te horen op ........ ( drumroll please )....... fluit, da's het instrument wat hij in z'n schoolband speelde ...

avatar van kort0235
Een zwak album vind ik dit. Ik kan niet warm worden van de sound, hoewel de stem van Michele best mooi is.
Ik hoor haar liever op Present Tense van Sagittarius, daar klinkt het allemaal een stuk beter onder de grote invloed van Curt Boettcher.
Als Vinyl-verzamelaar zou het kunnen zijn, dat deze plaat heel moeilijk en heel duur te verkrijgen is. Dat vind ik op dit moment niet zo erg!

avatar van willemmusic
Heel erg latesixties natuurlijk, de zonnebrand van de summer of love jeukt nog door. De losse, vrije productie die Michele spontaan doet improviseren (al of niet onder invloed van diverse soorten drugs) en zo haar niet geringe zangkunst uitdaagt, juist dat maakt me verliefd op deze plaat. Een mooi document ! Vanwege het lage gemiddelde doe ik er nog een vol punt bij.
Onderwijl vraag ik me af wat de invloed van de dwarsfluit, naar het schijnt het eerste instrument dat Lowell George beheerste, op diens slide-gitaarspel is geweest. Sindsdien hoor ik die fluit alsmaar doorklinken in zijn gitaarsolo's.

avatar van misja82
Would you like to go, en dan het gitaartje op 1:53. Heerlijk plaatje hoor.