Frank Boeijen - 36,9°C (2007)

Alternatieve titels: Fim Do Mundo | Het Einde van de Wereld

4. Deel IV (11:22)
  5. Deel V (12:34)
  6. Deel VI (11:00)
avatar van IntoMusic
Yesss eindelijk heb ik dan door de nieuwe regelgeving van MuMe, dit prachtige album toe kunnen voegen. Het zit in het boekwerk "36,9 graden" en de melodie in de 6 nummers loopt als een rode draad door het album heen.

In het begin dacht ik dat dit snel zou gaan vervelen, maar absoluut niet. Zeker voor de Boeijen-fan één van de hoogtepunten in Frank's zijn carrière en live was dit een genot om naar te luisteren, hoewel hij dan wel een fragment performde.

Overigens ben ik blij dat MuMe alsnog inziet dat dit soort albums uit een boek, simpelweg bij de discografie hoort van de betreffende artiest. Thanks!

avatar van thebestfreaks
Wauw !! Ik heb deze ook een tijdje proberen toe te voegen, maar ben blij dat het nu dan eindelijk gelukt is. Ook het nieuwe 'Genade' zal in een dergelijke vorm uitgebracht worden.
Fim Do Mundo is een meer dan volwaardige toevoeging aan de discografie van Frank Boeijen hier op MuMe. Ik blijf genieten van deze prachtige melodie welke de mijmeringen en verzen draagt van deze artiest.
Wanneer je ook maar enigszins geïnteresseerd bent in Frank Boeijen en je houdt van wegdromen, dan komt dit werk wel heel erg dicht bij 'perfect'.

avatar van IntoMusic
En het nieuwe album "Genade" ook zojuist toegevoegd .
Gister in de auto dit album weer eens opgezet en wat blijft de sfeer en melodie toch prachtig. Met recht wegdromen, alhoewel dat in de auto opletten geblazen is .

avatar van goldendream
Als Boeijenfan ben ik hierin sterk geïnteresseerd. Wat moet ik me hier bij voorstellen? Instrumentaal? Tekst? En wat is Genade?

avatar van IntoMusic
Dit is eigenlijk 1 gedicht in 6 stukken gehakt. Dat klinkt eentonig, maar het is prachtig gecomponeerd en geschreven. Luister anders eens naar 1 van de tracks op YouTube: Deel 1. Op deze wijze zijn de andere 5 tracks ook van opzet en vooral 's-avonds met koptelefoon onweerstaanbaar goed.

Genade is zijn nieuwste project en net als deze in boekvorm. Zojuist binnengekregen en gister als toevoeging aangeboden bij MuMe (genre was niet goed en zojuist gecorrigeerd). Stiekum een voorproefje

Zoals thebestfreaks al aangeeft is dit album absolute must-have als je Frank's zijn muziek van de laatste jaren kunt waarderen.

avatar van goldendream
Dank voor de info. vandaag heb ik het ontleend uit de bib en op de achtergrond aan het beluisteren. Ik heb zo de indruk dat elk deel op het ander lijkt, maar ik moet me er wel eerst eens deftig voor zetten alvorens te oordelen.

avatar van goldendream
Intussen heel vaak beluisterd en inderdaad, de zes delen zijn eigenlijk één nummer, met steeds dezelfde terugkerende melodie. Daarom vind ik dat het album hier te hoog scoort. Het album duurt heel lang. Het is werkelijk heel mooi, maar sommige albums van FB vind ik nog beter.

avatar van vincentcorjanus
vind ik zelf niet één van de besten maar het is wel mooi

ichiman38
vincentcorjanus schreef:
vind ik zelf niet één van de besten maar het is wel mooi

ichiman38
waarom geef je dan 5 stemmen ?

avatar van vincentcorjanus
meningen veranderen eerst vond ik het wat aan de lange kant maar nu vind ik het subliem!

avatar van Ben de Hoog
Dit album luister ik niet vaak. Misschien eens per jaar, wellicht nog minder. En dan niet omdat hij tegenvalt, juist het tegengestelde. Als ik hem luister, dan wordt ik pas weer wakker op de plek waar ik het laatst ben waargenomen. Kwetsbaarder kan bijna niet. En bedenk eens even, dat een muzikant een melodie gebruikt die al een tijdje oud is. Maar door het hele album heen gebruikt, dan heb je toch iets magisch geproduceerd?

Proggy
Samen met "de geluiden van weleer" van at the close of every day een van de mooiste platen van eigen bodem m.i.

avatar van IntoMusic
Dank voor de tip, proggy. Die ga ik ook eens beluisteren, want de muziek is mij onbekend.

Eigenlijk klopt de titel hier niet, en ook de cover niet. De muziek heet volgens mij fim du mundo, en het boek 36.9 graden.

Maar goed, het is een speciaal project waar Frank mee weg kan komen. In combinatie met het boek erg interessant en voorzien van mooie beelden.

Muzikaal gezien is het erg mooi en het verveelt niet, wat op zich knap is met ruim een uur dezelfde melodie. Maar toch zal ik het niet veel afspelen daarom. Het is te specifiek en je moet voor dit album echt gaan zitten met het boek erbij.

Vandaag dus ideaal, want kloteweer buiten en ik zit ziek thuis.
Moeilijk te beoordelen deze, want de muziek en stem van Boeijen zijn werkelijk prachtig, maar het missen van variatie breekt me wat op bij de totaal beoordeling. Toch een krappe 3 sterren, want specifiek maakt natuurlijk niet slecht.

avatar van beaster1256
Meesterwerk tout court

avatar van Tom Traubert
Afgelopen weekend Boeijen mogen bezichtigen in de Oosterpoort en nu min of meer in de ban van zijn teksten. Op Spotify kwam ik het titelnummer van Fim do Mundo tegen, maar dit zijn volgens mij pas de eerste 7 minuten en 20 secondes van deel I. Weet iemand waar ik dit album/boek nog kan kopen? Niet beschikbaar bij mijn vaste verkooppunten, bol.com en via Discogs pas vanaf €70...

Tom Traubert schreef:

Op marktplaats staan er 2 nu... voor 30 heb je er een...