Graham Bond Organisation - At the Beginning (1978)

Blues / Rock

8. Stormy Monday
  9. Train Time
  10. What'd I Say
avatar van music4life
Live optreden uit 1964 in de 'Klooks Kleek'. Een ruimte op de bovenverdieping van het zogeheete 'Railway Hotel' in West Londen.

avatar van Stijn_Slayer
Dit is blijkbaar een heruitgave van Live at Klooks Kleek, die inderdaad in 1964 verscheen.

Puur pionierswerk. Graham Bond en Alexis Korner waren er nog net iets eerder bij dan John Mayall als het gaat om een (Britse) elektrische en rock approach van bluesmuziek. Het is niet echt een geweldige plaat. Het is nogal eenvoudig en de geluidskwaliteit laat te wensen over. De muziek leunt wat tegen Ray Charles aan. Meer R&B dan blues dus. Ligt het aan mij of klinkt dit al een beetje proto-psychedelisch?

Dit heeft meer historische waarde dan dat het echt denderend is.