Mr. Mr. - Pull (2010)

Label: Little Dume

1. Learning to Crawl (5:48)
  2. Waiting in My Dreams (4:54)
  3. Crazy Boy (3:29)
  4. Close Your Eyes (4:44)
  5. Lifetime (4:36)
  6. I Don't Know Why (4:52)
  7. We Belong to No One (4:55)
  8. Burning Bridge (4:02)
  9. No Words to Say (5:22)
  10. Surrender (4:27)
  11. Awaya (4:20)
  12. Wheel of Life * (4:10)
  13. Slip Through My Fingers * (5:18)
  14. Faith Unbroken * (4:30)
avatar van vigil
Een nieuwe plaat van Mr. Mister eeuuh ik bedoel Mr. Mr. Zou dat nog een beetje klinken vraag ik me dan toch af..

avatar van Arrie
Hier zit toch niemand meer op te wachten?

Moet de artiestennaam trouwens dan niet veranderd worden naar Mr. Mr.?

avatar van rkdev
Nou heren, hier zitten toch nog veel mensen op te wachten !

Het is namelijk geen nieuwe plaat, maar een hele oude die nu dan toch eindelijk uit gaat komen. Dit album is de opvolger van 'Go On..' en Mr. Mister leverde dit album in 1990 af bij hun platenmaatschappij (zonder Steve Farris die de band ondertussen had verlaten). Door verschillende omstandigheden is dit album echter nooit uitgebracht.

Quote van Richard Page z'n blog:
At the time, 1989, we were in a very strange place having sold millions of albums (Welcome to the Real World), scored two number one singles on a number one album, but still having to prove ourselves to our record label. The RCA regime had changed and almost all of the people who nurtured and loved us during the Real World years were gone. The new people didn't really get us and were trying to make the label into a much 'hipper' place. When we delivered PULL, it was met with comments like, "What do we do with this?" I remember thinking, We're done.

Vorig jaar heeft Mr. Mister zanger Richard Page de rechten terug kunnen kopen en kan het album nu dan eindelijk op zijn eigen label alsnog uitgebracht worden.

Ik kende het album al van illegale ongemixte versies die op het internet stonden, en heb ondertussen de officiële versie ook (gratis download bij pre-order album) en ik kan jullie verzekeren: dit is by far het beste album dat de Misters maakten !!

rkdev schreef:
Nou heren, hier zitten toch nog veel mensen op te wachten !

Dat zei ik ook niet, ik vroeg me enkel af of dit nog ergens naar zou klinken. Nou volgens jou dus wel

avatar van koel
Heb 'm ook binnen! Heerlijk album inderdaad. Het wachten waard zal ik maar zeggen. Nog even een paar keer luisteren voor een echt goed oordeel, maar op het eerste oor vind ik Burning Bridge, Surrender en Waiting in my Dreams stuk voor stuk toppers

Mr.Mister een Band als geen ander. Voorheen PAGES. Klasse muziek van de bovenste plank. Voor mij een inspiratie bron. Heb een elpee destijds gekocht en draai het nog steeds met plezier. Ik word oud maar die muziek nooit. Valt heel wat van te leren in onze kikkerland muziek dan met popstars, xfactor en .....vullers.
Veel luisterplezier!
Fenno

avatar van rkdev
Er staat een mooi recent interview met de leden op de officiële website van Mr. Mister en/of de site van Richard Page.

avatar van wowter
Heb 'm binnen en -zoals ik al wist van de mono raw mixes die op internet circuleerden- is het een topalbum. Nu in full stereo, een iets andere volgorde en met de definitieve titels.
Artwork is ook om door een ringetje te halen.

Fijn dat dit album beschikbaar is. De drie bonus tracks mis ik op mijn exemplaar spijtig genoeg. Niet by far hun beste album natuurlijk, maar wel een prima plaat. Anders dan hun eerdere albums, is dit echt een popplaat. Stand out track is toch wel Waiting in my dreams, maar geen enkel nummer is slecht te noemen. De prachtige stem van Page, nog gevraagd voor Toto ooit, blijkt de belangrijkste troef. Interessante plaat, absoluut onmisbaar voor alle mr Mister fans hier op Mume! 4 sterren

avatar van vigil
We Belong to No One is fantastisch, No Words to Say krijgt ook nog een sterretje en de rest viel me helaas wat tegen.