Eyedea & Abilities - First Born (2001)

Label: Rhymesayers

1. One (2:35)
  2. Music Music (4:40)
  3. Birth of a Fish (2:09)
  4. ...Powdered Water Too (Part 1) (3:03)
  5. ...Powdered Water Too (Part 2) (3:24)
  6. Color My World Mine (5:58)
  7. Liquid Sovereignty (5:31)
  8. A Murder of Memories (4:58)
  9. Blindly Firing (3:46)
  10. Big Shots (3:50)
  11. Void (Internal Theory) (2:14)
  12. The Dive (4:13)
  13. Well Being (5:14)
  14. DJ Abilities (3:09)
  15. Read Wiped in Blue (5:09)
  16. Void (External Theory) (1:14)
  17. On This I Stand (5:29)
  18. Bonus Track #2 (3:38)
tuktak
heel vet album van eyedea & abilities. relaxte monotone beats en lekkere raps. blijkbaar is dit heel onbekend ofzo? aangezien dit de eerste reactie is. ik weet zeker dat veel hiphop liefhebbers dit toch wel weten te waarderen...

avatar van Osiris Apis
Idd is er weinig aandacht voor dit album, terwijl Rhymesayers geen onbekend label is.

Ik heb dit album al een tijdje in mijn te luisteren lijst staan. Maar nog niet aan toegekomen te luisteren. Hun andere album ken ik wel.

Maarten||
Deze ga ik zeker nog een keer checken. Alleen het nummer Big Shots is al een reden om dit album aan te schaffen .

avatar van Shelter
Dit is echt vet...vergeten om te stemmen. Echt zo'n groep die je gewoon vergeet en als je het weer draait denkt dammm nice.
Ik vind deze beter dan dat andere album van hen...kom ff niet op de naam. 4*

avatar van Musicdivide
@tuktak
Veel "hiphop liefhebbers" kijken niet verder dan hun neus lang is.
Dit zie je niet op tv en hoor je niet op de radio, en laten we het ook zo houden alsjeblieft. Zo blijft er nog eens iets speciaal!
Zeker top muziek!

avatar van Brains
Ik weet niet over welke "hiphop liefhebbers" jij het hebt, maar iemand die zich alleen op tv- en radiohiphop stort zou ik geen hiphop liefhebber willen noemen eigenlijk.
Juist hier op MuMe is er toch redelijk veel aandacht voor dit soort onbekende acts vandaar dat het ook raar is dat dit zo weinig mensen dit kennen. Rhymesayers is zeker een zeer populair label, dus ik vind het ook vreemd dat zo weinig mensen dit checken.

Voor zijn andere album is wel wat meer aandacht, en ook zijn Oliver Hart album doet het iets beter. Dit album doet zeker niet onder aan deze andere twee albums, dus luisteren dit album dus!

stom dat ik pas de moeite neem dit te checken nu die dood is. Big Shots is alvast geniaal...

R.I.P. Eyedea

avatar van Elohim
Ben er maar weer eens aan begonnen, kon hier eerst moeilijk doorheen komen. Nu ik een grote fan ben geworden van het By the Throat van de heren, ben ik deze maar weer eens gaan luisteren. Vind het nu toch een stuk lekkerder klinken!

avatar van Harderwiek
The Dive is wel een erg diep nummer!

Dit is wel het meest pretentieuze hip hop album dat ik ooit gehoord heb..