Eklin - Onwa (2010)

8. Erth (3:51)
  9. Polan (3:46)
  10. Onwa (4:47)
twnmrs
Wat een sfeervolle symfonieën!
Donkere, diepe klanken samen met engelachtig gezang.
Gaaf dat er in Nederland ook zulke artiesten ronddwalen tussen al het standaard. Heel kunstig en vernieuwend!
Doet me ook een beetje aan Glasser denken.
3,5 met potentie voor 4/4,5

Fijn dat dit album er eindelijk is. Zag ze november 2009 al eens een fantastisch sfeervol optreden geven in de filmzaal van de Melkweg. Prachtige bezwerende soundscapes met inderdaad engelenzang eroverheen. Pop lijkt me hier niet helemaal op z'n plaats als genre overigens.

Ze doen me bij vlagen denken aan Cocteau Twins (Rodehouse voornamelijk). Als dat geen aanbeveling is weet ik het ook niet meer.

avatar van plivvit
Duidelijk dat Eklin het laatste jaar regelmatig heeft geluisterd naar the XX. Alleen dan een stuk duisterder. Prachtig zoals ze die mooie sferen weten te creëren met drums, een bas, een gitaartje en wat ouwe synths. Mooie lo-fi opname trouwens. Jammergenoeg nog niet op vinyl verkrijgbaar.

Ik vind pop trouwens wel een vreemde aanduiding hier. Rock / Electronic zou waarschijnlijk beter zijn.

avatar van Dorstlesser
Nog ergens CDs hiervan te koop?

avatar van Bosdavid
Dorstlesser schreef:
Nog ergens CDs hiervan te koop?

Misschien bij de (oud-)leden zelf of bij een kleine platenzaak? Velvet of Plaatboef te Rotterdam wellicht?