Shaking Godspeed - Awe (2010)

Label: Suburban

8. Lately
  9. Day at the Office
  10. In Public
avatar van aerogp1
Is dit al te koop? Ik heb zojuist wat nummers beluisterd op youtube, en het klinkt zeer degelijk!

Bij vlagen lijkt dit wel wat op Black Box Revelation.

avatar van Jacktherapper
Ja, deze is al te koop. Ik zag vorige week de vinyl versie in King Kong Records (Leeuwarden) liggen.. Best een aardig plaatje dit.

avatar van James Douglas
Gezien de sterke recensies in de verschillende media blijft de exposure hier op Musicmeter nog een beetje achter. Dan nu een kleine duit in het zakje. Ik was getuige van de albumpresentatie in de Merleyn te Nijmegen en daar gaven de heren een uitstekende voorproef van deze Awe weg. Wat ik mij toen wel afvroeg was hoe deze podiumbeesten deze livemuziek (want dit moet gewoon knallen uit een PA) in een studioalbum gevangen kon worden. Dit blijkt te kunnen want het eerste volwaardige debuut van Shaking Godspeed grijpt je al direct bij je lurven aangaande de twee sterke openers. Met song 4&5 wordt de uitgesponnen broeierige livesfeer opgezocht en ook dat blijkt prima te werken. Vervolgens zakt de plaat even een klein beetje in, om je vervolgens bij Lately weer net zo je ballen te rollen als bij de openers. Ik hoop dat ze in de komende maanden de 'exposure', die bijvoorbeeld een band als De Staat heeft genoten, een beetje toekomt. Ga daarom deze band live aanschouwen.

Klinkt inderdaad niet verkeerd. Bevestigd weer eens dat de muziekscene rondom Nijmegen leeft. Na het succes van De Staat en Go Back To The Zoo verwacht ik hiervan ook wel een bredere interesse. Al is het iets minder toegankelijk.

The Deftone
Zag ze gisterenmiddag in platenzaak Sounds in Tilburg, en s'avonds in 013, zonder er meer dan een nummer of twee van gehoord te hebben.
Vond ze live erg goed, en heb toen ook de cd gekocht. Zit hem nu te beluisteren, en ook op cd is het erg genieten.
Deze mannen zouden wel wat meer erkenning verdienen ja, ook hier.

avatar van Gründafjørdøhur
De hierboven genoemde, voorspelde "exposure" is nu de afgelopen tijd nog wel mee gevallen als je het mij vraagt. Denk dat het ook wel te maken heeft dat dit toch net een ander weggetje is in vergelijking met De Staat en Go Back To The Zoo.

avatar van BB King
Staat in het voorprogramma van De Staat, komende tour.

avatar van MaxK.
Echt een hedendaags meesterwerk, heerlijke dynamiek, originaliteit voorop en ontzettend zinnige teksten. Gewoonweg fantastisch!
Mooi filmpje - YouTube - Shaking Godspeed - "AWE"

avatar van Gründafjørdøhur
Ja, zeker geweldige band! Voor de drummers onder ons ik hoorde dat de drummer van Shaking Godspeed voor als zijn bekkens en ook op zijn hi-hat alleen maar rides gebruikt! Geniaal!

Ik vond ze live veel beter, omdat ze bij hun optreden wat ik heb gezien (Wateringen 2011) veel harder en energieker speelden dan op de cd.

avatar van IMPULS
Prima album. Vind de 2e wat consistenter, maar ook dit is weer vet, vol, technisch en compositorisch uitstekend.