Goldfish - Get Busy Living (2010)

Zuid-Afrika
Dance / Electronic
Uitgebracht in eigen beheer

1. Crunchy Joe (3:19)

met Sakhile Moleshe

2. Get Busy Living (5:40)

met Emily Bruce

3. Show You How (3:21)
  4. Call Me (3:50)

met Monique Hellenberg

5. Humbug (3:44)

met Sakhile Moleshe

6. Brush Your Hair (5:03)
  7. We Come Together (3:48)

8. In Too Deep (5:07)

met Emily Bruce

9. My Rainbow (7:21)
  10. Big Band Wolf (5:33)
avatar van NewYorkCityLight
Ben heel erg beniewd. Perceptions of Pacha beviel me heel erg goed.
Jammer dat hun muziek zowat nergens te krijgen is.
Mooie hoes btw.

'Get Busy Living' is een chill album dat Goldfish waarschijnlijk mainstream gaat maken. De sound is typisch Goldfish, alleen is het album ietsje meer 'standaard' - maar niet minder lekker - geworden door o.a. de kleine electro-invloeden. De saxofoon is weer helemaal terug!

avatar van king_pin
omg, ik las GODFLESH... nieuw live album ofzo, keek al vreemd op toen ik die cover zag maar Goldfish dus... nee die ken ik niet.

avatar van palomanp
Yessss, weer zo'n topalbum! Sprong echt in de lucht van plezier toen ik hoorde dat ze nog dezelfde super sound hadden!

me likey! heerlijk albumpje weer!

avatar van LeRoi
Eerlijk gezegd snap ik er geen BAL van dat deze band zo weinig aandacht krijgt, zowel op MUME als uberhaupt in ons kikkerlandje: geweldige sound, afwisselend en swingt de pan uit!

avatar van Niek
Iets minder geniaal dan zijn voorganger maar wederom erg fijn. 15 juli in Amsterdam!

Het laatste album van Goldfish luistert lekker weg, het typische Goldfish geluid is nog goed te horen alleen je merkt dat deze plaat langzamerhand neigt naar wat meer mainstream. Het album start lekker snel op met Crunchy Joe, waardoor je al snel zin hebt om verder te gaan luisteren. Get Busy Living, DE plaat waar dit album "om draait", met een mooie boodschap, namelijk: "ga gewoon lekker leven!" Daarna de plaat Show You How die zeker ook een redelijke knaller is en dan ineens Call Me, wat me een beetje tegen valt omdat je maar blijft wachten op een hoogtepunt wat helemaal niet komt.. Humbug, lekker nummertje waar niet zoveel op en aan te merken is en redelijk makkelijk weg luisterd. Daarna "Kam Je Haren", oftewel Brush Your Hair, waar het hoogtepunt naar mijn mening pas aan het eind van de track komt. Dan de grote knaller waar laatst nog een geniale videoclip door is gemaakt door de mannen zelf, We Come Together, een grote hit in Zuid-Afrika en zeker de moeite waard. Uiteraard is dit nummer wel een single. De nummers hierna vind ik persoonlijk een beetje tegenvallen. Al met al geef ik dit album 4 sterren.

Mijn persoonlijke favorieten uit dit album zijn;

- Crunchy Joe
- Get Busy Living